Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 08:32Väl talat Viktor 🙂
Väl talat Viktor 🙂
Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 08:40Skådespelaren George C. Scott fick en Oscar för bäste manliga huvudroll i början på 70 talet för sin roll som Patton (pansargeneralen). Han vägrade sedan ta emot den eftersom han menade att det inte går att tävla i konst. Jag kan själv känna samma sak då
Skådespelaren George C. Scott fick en Oscar för bäste manliga huvudroll i början på 70 talet för sin roll som Patton (pansargeneralen). Han vägrade sedan ta emot den eftersom han menade att det inte går att tävla i konst. Jag kan själv känna samma sak då
Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 09:01Jag skulle personligen använda ordet spirituell snarare än religiös. Även jag lutar åt "fundamentalistisk ateist" eller kanske "övertygad agnostiker"?
Under många längre pass kommer jag in i ett "kvasitransläge" där jag är väl medveten om omvärlden, men f
Jag skulle personligen använda ordet spirituell snarare än religiös. Även jag lutar åt "fundamentalistisk ateist" eller kanske "övertygad agnostiker"?
Under många längre pass kommer jag in i ett "kvasitransläge" där jag är väl medveten om omvärlden, men f
Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 09:27Visst. Ultragrenens definition i tid och meter har ju klarlagts ovan av bland andra Lena M J och Annica Johansson m.fl.
Visst. Ultragrenens definition i tid och meter har ju klarlagts ovan av bland andra Lena M J och Annica Johansson m.fl.
Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 10:30"Ultra kan förvisso definieras som ett tillstånd eller en speciell inställning till löpning"
Går att applicera på alla distanser, har ingenting med distansen att göra tycker jag. Visst - det kan ta ett tag att komma in i "komatillståndet", men det varier
"Ultra kan förvisso definieras som ett tillstånd eller en speciell inställning till löpning"
Går att applicera på alla distanser, har ingenting med distansen att göra tycker jag. Visst - det kan ta ett tag att komma in i "komatillståndet", men det varier
Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 11:16Det "perfekta löptillståndet" kan man uppnå på alla distanser. Inte bara ultra.
Se hur sprinterlöpare mentalt går in i sig själva före start. Det perfekta 100 metersloppet kräver fullkomlig avslappning och koncentration. Varje rörelse i kroppen under d
Det "perfekta löptillståndet" kan man uppnå på alla distanser. Inte bara ultra.
Se hur sprinterlöpare mentalt går in i sig själva före start. Det perfekta 100 metersloppet kräver fullkomlig avslappning och koncentration. Varje rörelse i kroppen under d
Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 11:27För mig skulle ett perfekt 100 meters lopp vara oerhört stor konst. För Usain Bolt verkar det däremot inte vara nån konst.
För mig skulle ett perfekt 100 meters lopp vara oerhört stor konst. För Usain Bolt verkar det däremot inte vara nån konst.
Quote from Elias Engqvist on 9 December 2009, 11:45Nu tycker jag allt att ni blandar ihop lite...
Om det är en utlyst tävling med tidtagning, start och mål så ÄR det ju en tävling. Ni som bara är ute efter att njuta av naturen, medlöpare el. dyl. ska ju välja en naturskön plats och/eller trevliga medlöpar
Nu tycker jag allt att ni blandar ihop lite...
Om det är en utlyst tävling med tidtagning, start och mål så ÄR det ju en tävling. Ni som bara är ute efter att njuta av naturen, medlöpare el. dyl. ska ju välja en naturskön plats och/eller trevliga medlöpar
Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 13:05Handlade det verkligen om ultratävling? Var det inte definitionen av ultradistans?
Handlade det verkligen om ultratävling? Var det inte definitionen av ultradistans?
Quote from Elias Engqvist on 9 December 2009, 13:12EGENTLIGEN handlade den här tråden om att det startades en massa trådar i Löpnings-gruppen som handlar om ultra fast det finns en ULTRA-grupp redan...
Sen har det pratats om både det ena och det andra - mitt inlägg handlade om att inte blanda ihop saker
EGENTLIGEN handlade den här tråden om att det startades en massa trådar i Löpnings-gruppen som handlar om ultra fast det finns en ULTRA-grupp redan...
Sen har det pratats om både det ena och det andra - mitt inlägg handlade om att inte blanda ihop saker