Quote from Funbeat user on 10 April 2013, 16:22hon tränar inte, bara gillar att springa mycket. (t+)
En kommentar från en väldigt duktig ultratjej.Den kommentaren stämde väldigt väl in på 80-talet.
Tror ej jag någonsin hörde ordet meditation före, under och efter ultralopp.
Vi bara sprang för det v
hon tränar inte, bara gillar att springa mycket. (t+)
En kommentar från en väldigt duktig ultratjej.
Den kommentaren stämde väldigt väl in på 80-talet.
Tror ej jag någonsin hörde ordet meditation före, under och efter ultralopp.
Vi bara sprang för det v
Quote from Funbeat user on 11 April 2013, 11:14Ja det är ju inte på något sätt nödvändigt att meditera för att njuta av löpningen. Jag ser poängen i att hitta en sund relation till de situationer som är mindre njutbara t.ex. när smärta och illamående kryper på. Mycket handlar ju om förmågan att fortsä
Ja det är ju inte på något sätt nödvändigt att meditera för att njuta av löpningen. Jag ser poängen i att hitta en sund relation till de situationer som är mindre njutbara t.ex. när smärta och illamående kryper på. Mycket handlar ju om förmågan att fortsä
Quote from Funbeat user on 11 April 2013, 11:45Instämmer. Jag predikar aldrig för min omgivning att det skall meditera eller ens börja. Men för mig som ultralöpare som gillar 100 miles är meditationen en kul och värdefullnyckel att lyckas. Jag gillar att bryta nya mark inom löpningen som då alltid krä
Instämmer. Jag predikar aldrig för min omgivning att det skall meditera eller ens börja. Men för mig som ultralöpare som gillar 100 miles är meditationen en kul och värdefullnyckel att lyckas. Jag gillar att bryta nya mark inom löpningen som då alltid krä
Quote from Funbeat user on 11 April 2013, 18:15Sakyong Mipham
Running with the Mind of Meditation: Lessons for Training Body and Mind
Harmony Books, New York. 2012
Sakyong Mipham
Running with the Mind of Meditation: Lessons for Training Body and Mind
Harmony Books, New York. 2012
Quote from Funbeat user on 11 April 2013, 18:54Fråga från okunnig - kan dagdrömmeri räknas som meditation?
Fråga från okunnig - kan dagdrömmeri räknas som meditation?
Quote from Funbeat user on 11 April 2013, 19:07Ja, om man använder ordets vardagliga betydelse där meditera betyder något liknande att filosofera eller att tänka lite hit och dit och inte så fokuserat. Många säger ju att de finner trädgårdsarbete meditativt, tex.
Men om man med meditation menar att m
Ja, om man använder ordets vardagliga betydelse där meditera betyder något liknande att filosofera eller att tänka lite hit och dit och inte så fokuserat. Många säger ju att de finner trädgårdsarbete meditativt, tex.
Men om man med meditation menar att m
Quote from Funbeat user on 11 April 2013, 19:25Min långdistanslöpning är meditativ. Det är hela grejen för mig. Jag eftersträvar att komma in i flow. Jag har flera gånger fått kommentaren att jag varit frånvarande och inåtvänd under långa ultror och det stämmer säkert.
Ämnet och känslan är nog svårgr
Min långdistanslöpning är meditativ. Det är hela grejen för mig. Jag eftersträvar att komma in i flow. Jag har flera gånger fått kommentaren att jag varit frånvarande och inåtvänd under långa ultror och det stämmer säkert.
Ämnet och känslan är nog svårgr
Quote from Elias Engqvist on 11 April 2013, 19:44Då jag springer långpass på skogsvägar kan jag ibland "vakna upp" och undra "var är jag nånstans" - det är skönt och lite skrämmande!
Då jag springer långpass på skogsvägar kan jag ibland "vakna upp" och undra "var är jag nånstans" - det är skönt och lite skrämmande!
Quote from Funbeat user on 11 April 2013, 19:59Lite Mikael lite Christer är jag nog. Kanske kan lägga till många fler.
Har ju kutat en del med Rune Larsson så nog har hjärnan fladdrat lite planlöst.
Lärde mig på 80-talet att fokusera stenhårt. På vad?
En enda sak: Att vara ofokuserad.
Ju mer avslap
Lite Mikael lite Christer är jag nog. Kanske kan lägga till många fler.
Har ju kutat en del med Rune Larsson så nog har hjärnan fladdrat lite planlöst.
Lärde mig på 80-talet att fokusera stenhårt. På vad?
En enda sak: Att vara ofokuserad.
Ju mer avslap
Quote from Funbeat user on 11 April 2013, 20:02Jag tycker inte det är specifikt för löpning, funkar kanon närhelst det är lite "monotont". Tränar man upp den talangen behöver man aldrig ha tråkigt. 🙂
Jag tycker inte det är specifikt för löpning, funkar kanon närhelst det är lite "monotont". Tränar man upp den talangen behöver man aldrig ha tråkigt. 🙂