Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUltra-meditation
You need to log in to create posts and topics.

🙂
Har hittills bara skummat genom inlägg och kommentarer i den här tråden men nu blev det en morgonmeditation inför dagens planerade promenad. Tack vare inspiration, ser fram emot nästa löppass.

Här kommer inlägget om Mental Minimalism. Tack Mikael för inspiration. Kanske kan det stimulera till funderingar kring begreppet "minimalism" generellt? Vad sägs om att hålla sig till Funktionalism isf Minimalism/Maximalism? Inte så tokigt om vi definiera

Som blivande psykolog med intresse för RFT/ACT etc och ultralöpare kan jag inte annat än att hålla med om att detta är Funbeats klart mest spännande tråd för tillfället! Tar upp flera av de aspekter jag själv gått och klurat på kring min egen löpning. Ser

Kaka finner maka. Under min psykologutbildning var jag 2003 på den första världskongressen om ACT/RFT och den s.k. Tredje Vågens beteendeterapier. Intresset har fördjupats sedan dess även om jag i jobbet mest sysslat med adhd och annan neuropsykiatri. Fyl

Är också intresserad men ej så bevandrad i nya ord och förkortningar.
Försökte slå upp ACT/RFT och RFT/ACT. Har fler ex.
Hittade inget.
Ber om ursäkt.

Problemet K-G är att då dom skrev din upplaga av Nordisk Familjebok så fanns det inte - om du istället skulle ha använt http://www.google.com (användbar sak) så skulle du fått c:a 30 miljoner träffar varav den första är från Wikipedia...

Jag använde "google".
Search,
därefter önskvärd tolkning av olika ord.
ACT/RCT eller tvärsom ger noll resultat på 1:a sidan.
Bör således vara mindre kända förkortningar.

Är du på dåligt humör igen Christer.
Eller gillar du att ge dig på mig. (t-)

Tes

K-G:
http://bit.ly/13wn3mz

Tack Lars.
Varför kan man ej bara hitta det på deras 1:a-sida?
Ni yngre är fantastiska och superintelligenta och tror att alla andra vet vad ni vet? :@

Fråga: Hur många av oss som försöker läsa detta intressanta ämne hänger med?

Varför inte ha en lath

Jag kommenterade på bloggen.

En annan fundering jag haft länge är om alla har förmågan att kombinera löpning med meditation? Jag är skeptisk.