Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 16:12Lady G, jag har läst det där och det är en av sakerna som förbryllar mig. Jag fattar nämligen fortfarande inte varför man tillför fett som det finns ett överflöd av, om det nu inte är så att det triggar fettförbränningen. Som sagt triathleter tillför ju i
Lady G, jag har läst det där och det är en av sakerna som förbryllar mig. Jag fattar nämligen fortfarande inte varför man tillför fett som det finns ett överflöd av, om det nu inte är så att det triggar fettförbränningen. Som sagt triathleter tillför ju i
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 16:13Jag vet egentligen inte. Jag har inte sprungit riktigt långt - max 5,5 mil. Och då är jag inte speciellt hungrig, även om det tar många timmar. Jag käkar en del godis (socker) och typ en hamburgare. Dricker däremot massor av söt dricka för att få snabb en
Jag vet egentligen inte. Jag har inte sprungit riktigt långt - max 5,5 mil. Och då är jag inte speciellt hungrig, även om det tar många timmar. Jag käkar en del godis (socker) och typ en hamburgare. Dricker däremot massor av söt dricka för att få snabb en
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 16:17Frida, spring du 100km utan att träna... (#)
Anders, jag förstår inte riktigt din fråga kanske men jag vet av erfarenhet att salt och fett är så gott på riktigt långa löpningar att man nästan ryser av välbehag. Sött däremot, som sportdryck, är bara slemm
Frida, spring du 100km utan att träna... (#)
Anders, jag förstår inte riktigt din fråga kanske men jag vet av erfarenhet att salt och fett är så gott på riktigt långa löpningar att man nästan ryser av välbehag. Sött däremot, som sportdryck, är bara slemm
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 16:18Inte så stor mening att äta en massa fett under cykellopp.
Däremot finns det säkert en del omättat fett i bars och dylikt.
Man äter en del fett mellan etapperna under etapploppen i maten.
Inte så stor mening att äta en massa fett under cykellopp.
Däremot finns det säkert en del omättat fett i bars och dylikt.
Man äter en del fett mellan etapperna under etapploppen i maten.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 16:21Lady G, jag har sprungit 100km och jag tränar visserligen, men det tog en hel vecka, så ultralöpning är nog inte riktigt min grej... Men jag tror inte att man behöver träna, för jag vet folk som gjort 100km mycket snabbare än på en vecka och de tränar myc
Lady G, jag har sprungit 100km och jag tränar visserligen, men det tog en hel vecka, så ultralöpning är nog inte riktigt min grej... Men jag tror inte att man behöver träna, för jag vet folk som gjort 100km mycket snabbare än på en vecka och de tränar myc
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 16:27Lady G, jag ska förtydliga min fråga. Finns det något positivt med att stoppa i sig feta produkter i avseendet energiutnyttjandet?
T ex:
-Tillfört fett är lättare för kroppen att utnyttja för energi än depåfettet
-Tillfört fett ökar fettförbränningenAn
Lady G, jag ska förtydliga min fråga. Finns det något positivt med att stoppa i sig feta produkter i avseendet energiutnyttjandet?
T ex:
-Tillfört fett är lättare för kroppen att utnyttja för energi än depåfettet
-Tillfört fett ökar fettförbränningen
An
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 16:31Frida, en vecka? Alltså inte som t ex i september då Uppsala Ultra går. 100km på max 14 timmar.
Anders, då vet jag att jag förstår frågan. Fast jag får be att återkomma om svaret, det tål att grävas i lite först 🙂
Frågan är om det undersökts vetenskap
Frida, en vecka? Alltså inte som t ex i september då Uppsala Ultra går. 100km på max 14 timmar.
Anders, då vet jag att jag förstår frågan. Fast jag får be att återkomma om svaret, det tål att grävas i lite först 🙂
Frågan är om det undersökts vetenskap
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 16:40Jag skulle vilja se den kroppen som otränad klara att springa 100km, (utan att falla sönder i småsmulor....)
Jag skulle vilja se den kroppen som otränad klara att springa 100km, (utan att falla sönder i småsmulor....)
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 16:58Håller med om att sportdryck är urk när man springer långt. Efter sista ultrapasset (förra söndagen) slängde jag det jag hade kvar av Maxims sportdryck. Jag vill aldrig mer se det. Fy fasiken vad äckligt det blir efter ett tag! En söt godisbit däremot tyc
Håller med om att sportdryck är urk när man springer långt. Efter sista ultrapasset (förra söndagen) slängde jag det jag hade kvar av Maxims sportdryck. Jag vill aldrig mer se det. Fy fasiken vad äckligt det blir efter ett tag! En söt godisbit däremot tyc
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 17:12Lady G, jag kan vara tydlig ibland då alltså 🙂
Lady G, jag kan vara tydlig ibland då alltså 🙂