Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 22:17Då är de Wannabiecyklister och inte cyklister.
Svårt att vara fet med den träningen som fodras för att vara cyklist.
Då är de Wannabiecyklister och inte cyklister.
Svårt att vara fet med den träningen som fodras för att vara cyklist.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 22:19David P: vad är definitionen på "cyklist"?
David P: vad är definitionen på "cyklist"?
Quote from Catharina Brattlin on 17 July 2008, 22:21Anders, spontant skulle jag vilja säga att; jo, insulin frisätts vid intag av kolhydrater även under träning/tävling. Men har läst här på FB något inlägg om att så inte är fallet...så jag ska vara ärlig och säga att jag eg inte vet. Det jag kan tänka mig
Anders, spontant skulle jag vilja säga att; jo, insulin frisätts vid intag av kolhydrater även under träning/tävling. Men har läst här på FB något inlägg om att så inte är fallet...så jag ska vara ärlig och säga att jag eg inte vet. Det jag kan tänka mig
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 22:22Snitta fyrtio på ett officielt tempolopp är en lagom definition.
Sedan kan man ta med sig titeln genom livet.
Snitta fyrtio på ett officielt tempolopp är en lagom definition.
Sedan kan man ta med sig titeln genom livet.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 22:28Tack David!
Och annars är man alltså "en som cyklar".På samma sätt som "löpare" är de som springer ett visst antal km per vecka och i en viss hastighet. Medan alla andra är "sådana som springer".
Tack David!
Och annars är man alltså "en som cyklar".
På samma sätt som "löpare" är de som springer ett visst antal km per vecka och i en viss hastighet. Medan alla andra är "sådana som springer".
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 22:31Svenska akademien håller inte med:
cyklist: person som åker l. brukar åka cykel, cykelåkare, hjulsportsman;
Svenska akademien håller inte med:
cyklist: person som åker l. brukar åka cykel, cykelåkare, hjulsportsman;
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 22:34Hjulsportsman - hehe! Det ska jag genast börja använda!
Hjulsportsman - hehe! Det ska jag genast börja använda!
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 22:36Lena, Det handlar inte om att cykla ett visst antal km eller om en viss cykel utan enbart att ta i på en viss sträcka.
Det räcker med en gång så länge det finns en officiel resultatlista..Löpare och joggare har ofta dessa diskussionerna om var gränsen g
Lena, Det handlar inte om att cykla ett visst antal km eller om en viss cykel utan enbart att ta i på en viss sträcka.
Det räcker med en gång så länge det finns en officiel resultatlista..
Löpare och joggare har ofta dessa diskussionerna om var gränsen g
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 23:02David, jag vet. Och jag tycker de diskussionerna är så skrattretande, det är därför jag raljerar lite nu!
David, jag vet. Och jag tycker de diskussionerna är så skrattretande, det är därför jag raljerar lite nu!
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 23:20Sylvia,
Ja, när man rör på sig frisätts enzymer som motverkar insulinet och därför tror jag att man kan käka kolhydrater under ett race utan att insulinet skulle ge dig sockerdippar. Men det beror ju på vilken intensitet man ligger på antar jag.Jag fat
Sylvia,
Ja, när man rör på sig frisätts enzymer som motverkar insulinet och därför tror jag att man kan käka kolhydrater under ett race utan att insulinet skulle ge dig sockerdippar. Men det beror ju på vilken intensitet man ligger på antar jag.
Jag fat