Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 17:20Fia-Lotta,
jag har samma problem. I helgen var jag i Sövde för en triathlontävling. Tänkte testa kroppen genom att lägga mig på ett extra högt kaloriintag och körde under cyklingen gel och sportdryck motsvarande ca 450 kcal/h. På mara har jag tidigare kla
Fia-Lotta,
jag har samma problem. I helgen var jag i Sövde för en triathlontävling. Tänkte testa kroppen genom att lägga mig på ett extra högt kaloriintag och körde under cyklingen gel och sportdryck motsvarande ca 450 kcal/h. På mara har jag tidigare kla
Quote from Catharina Brattlin on 17 July 2008, 17:52Jag misstänker, men reserverar mig för felaktigheter, att det har med kroppens lipolys (den process som via enzymet lipas omvandlar triglyceriderna i depåfettet till glycerol och fettsyror) att göra, som ju gynnas av låga blodsocker-och insulinnivåer.
Ä
Jag misstänker, men reserverar mig för felaktigheter, att det har med kroppens lipolys (den process som via enzymet lipas omvandlar triglyceriderna i depåfettet till glycerol och fettsyror) att göra, som ju gynnas av låga blodsocker-och insulinnivåer.
Ä
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 18:05Jag har dessutom svårt att äta EFTER långlöpningen. Varje gång jag ska springa långt så ser jag till att det finns mat klar att värma när jag kommer hem och varje gång så petar jag bara i maten. Äter det dagen efter istället. Förstår inte hur man kan tryc
Jag har dessutom svårt att äta EFTER långlöpningen. Varje gång jag ska springa långt så ser jag till att det finns mat klar att värma när jag kommer hem och varje gång så petar jag bara i maten. Äter det dagen efter istället. Förstår inte hur man kan tryc
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 18:13Har för mig Noakes skriver om flerdagars ultralopp, då var det till väldigt stor andel kolhydrater de åt.
Har för mig Noakes skriver om flerdagars ultralopp, då var det till väldigt stor andel kolhydrater de åt.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 18:13Sylvia, det var nåt i den stil jag funderade på. Men utsöndras insulin om du käkar kolhydrater under fysisk aktivitet?
Sylvia, det var nåt i den stil jag funderade på. Men utsöndras insulin om du käkar kolhydrater under fysisk aktivitet?
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 19:20Ganska kul diskussion
Jag har sedan maj förra året deltagit i 7 tidsultralopp mellan 6H till 24H.
På inget av dem har det serverats pizza eller pommes frites eller någon särskild fet mat. På ett av loppen fick vi en cheesburgare. Köttbullar är rätt vanl
Ganska kul diskussion
Jag har sedan maj förra året deltagit i 7 tidsultralopp mellan 6H till 24H.
På inget av dem har det serverats pizza eller pommes frites eller någon särskild fet mat. På ett av loppen fick vi en cheesburgare. Köttbullar är rätt vanl
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 20:12Till skillnad från dig Kaj, får jag ner korven, men inte brödet!
I mitt fall handlar det helt och hållet om vad jag klarar av att få i mig, för att få den energi jag behöver för att inte börja må illa, bli yr och därmed inte orka tiden ut (jag har bar
Till skillnad från dig Kaj, får jag ner korven, men inte brödet!
I mitt fall handlar det helt och hållet om vad jag klarar av att få i mig, för att få den energi jag behöver för att inte börja må illa, bli yr och därmed inte orka tiden ut (jag har bar
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 21:04Det finns en artikel på sid. 26 i senaste numret av Runners World (nr 6 juli/aug) om hur man ska göra för att få kroppen att använda fett i stället för kolhydrater som energikälla när man springer långt. Tangerar väl lite ämnet i tråden 🙂
Det pågår fo
Det finns en artikel på sid. 26 i senaste numret av Runners World (nr 6 juli/aug) om hur man ska göra för att få kroppen att använda fett i stället för kolhydrater som energikälla när man springer långt. Tangerar väl lite ämnet i tråden 🙂
Det pågår fo
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 21:09Då ska ni givetvis äta Eisbein innan ni springer.
Då ska ni givetvis äta Eisbein innan ni springer.
Quote from Fredric Lagerström on 17 July 2008, 22:08Ang att det inte finns feta cyklister:
Och du David, jag har sett en uppsjö feta män cyklandes i tröjor som framhäver deras "behag".
Ang att det inte finns feta cyklister:
Och du David, jag har sett en uppsjö feta män cyklandes i tröjor som framhäver deras "behag".