Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 14:17Oj, det framgick inte att jag skojade... Sorry.
Att basera priset på kostnader för spår etc är inte intressant anser jag. Priset bör vara sätt i förhållande till vad man som deltagare får. I det här fallet handlar det väl om upplevelse och service. Inget
Oj, det framgick inte att jag skojade... Sorry.
Att basera priset på kostnader för spår etc är inte intressant anser jag. Priset bör vara sätt i förhållande till vad man som deltagare får. I det här fallet handlar det väl om upplevelse och service. Inget
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 15:04Blev sugen när jag för höra talas om detta lopp men osugen när jag fick höra talas om priset......skippa vätskekontroller/toaletter var 5:e km (känns rätt sjukt att ha dom så tätt imo, ) och sänk priset istället!
Blev sugen när jag för höra talas om detta lopp men osugen när jag fick höra talas om priset......skippa vätskekontroller/toaletter var 5:e km (känns rätt sjukt att ha dom så tätt imo, ) och sänk priset istället!
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 15:07Vasaloppet är väl ett vinstgivande aktie bolag.
Tror dom sätter priset för att tjäna så mycket pengar som möjligt och det lyckas dom verkligen med. Blir ett litet avvägande hur mycket det ska kosta och hur många som är beredda att betala.
Lyckas dom nu me
Vasaloppet är väl ett vinstgivande aktie bolag.
Tror dom sätter priset för att tjäna så mycket pengar som möjligt och det lyckas dom verkligen med. Blir ett litet avvägande hur mycket det ska kosta och hur många som är beredda att betala.
Lyckas dom nu me
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 15:12Jag har börjat märka att det dyraste med tävlingar ofta är boendet. Ju längre tid man är borta hemifrån desto dyrare blir det med boende och utemat... Brandade tävlingar är väl alltid dyra.
Jag har börjat märka att det dyraste med tävlingar ofta är boendet. Ju längre tid man är borta hemifrån desto dyrare blir det med boende och utemat... Brandade tävlingar är väl alltid dyra.
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 17:11Jo, startavgiften är bara liten del av den verkliga kostnaden för att delta. Resa, boende, restaurangbesök är huvuddelen av kostnaden. Ultravasan blir billigare än ett lopp utomlands när alla kostnader är räknade.
Jo, startavgiften är bara liten del av den verkliga kostnaden för att delta. Resa, boende, restaurangbesök är huvuddelen av kostnaden. Ultravasan blir billigare än ett lopp utomlands när alla kostnader är räknade.
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 17:59Fast på ett 6D för runt 3.000:- får man helpension i 6 dygn.
Plus resa.
Man brukar få bo natten före + efter gratis.
Fast på ett 6D för runt 3.000:- får man helpension i 6 dygn.
Plus resa.
Man brukar få bo natten före + efter gratis.
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 18:00Förbaskat kul att det äntligen blir en Vasa UltraTrail 🙂 Även om 1350 e rätt saftigt ja... Swiss Alpine tar ca 1100 SEK för sin K78 i första anmälningsfasen och den kräver onekligen en rätt mkt större apparat eftersom det handlar om att få upp en massa
Förbaskat kul att det äntligen blir en Vasa UltraTrail 🙂 Även om 1350 e rätt saftigt ja... Swiss Alpine tar ca 1100 SEK för sin K78 i första anmälningsfasen och den kräver onekligen en rätt mkt större apparat eftersom det handlar om att få upp en massa
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 21:59Kul med nytt lopp. Det är rätt stor skillnad på Ultravasan och ultror i Alperna då ju Ultravasan är helt platt i jämförelse. Naturupplevelsen blir en helt annan. Dock har ju Vasaloppet ett sådant starkt varumärke så det kanske går att få ihop 750 st.
Kul med nytt lopp. Det är rätt stor skillnad på Ultravasan och ultror i Alperna då ju Ultravasan är helt platt i jämförelse. Naturupplevelsen blir en helt annan. Dock har ju Vasaloppet ett sådant starkt varumärke så det kanske går att få ihop 750 st.
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 22:00Det är väl klart att de klubbar som äger Vasaloppet, samt de klubbar som tjänar pengar på att hjälpa till med funktionärer, vill tjäna så mycket som möjligt. Varför skulle de inte göra det? Det är ju inte direkt en klubbtävling man fixar för de egna medle
Det är väl klart att de klubbar som äger Vasaloppet, samt de klubbar som tjänar pengar på att hjälpa till med funktionärer, vill tjäna så mycket som möjligt. Varför skulle de inte göra det? Det är ju inte direkt en klubbtävling man fixar för de egna medle
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 01:57Så hemskt stora arrangörskostnader för ultravasan kan det knappast bli mtp att de redan arrangerar vasastafetten samma datum och redan har mycket på plats. Så vad går de 1350:- till?
http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/se/vasaloppet/start/deltagare/
Så hemskt stora arrangörskostnader för ultravasan kan det knappast bli mtp att de redan arrangerar vasastafetten samma datum och redan har mycket på plats. Så vad går de 1350:- till?
http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/se/vasaloppet/start/deltagare/