Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 08:29Löner till dom här:
http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/se/info/om/organisationen/och resten till dom här klubbarna:
http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/se/info/om/agarna/
Löner till dom här:
http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/se/info/om/organisationen/
och resten till dom här klubbarna:
http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/se/info/om/agarna/
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 08:41Underbara entusiaster och frivilliga ordnar fantastiska lopp med låga anmälningsavgifter. Massor av exempel, oavsett vilka jag räknar upp kommer det saknas en massa. Några ur mitt trånga huvud bara: Sörmland ultra, TEC, Hammarby alpin ultramaraton.
Mer e
Underbara entusiaster och frivilliga ordnar fantastiska lopp med låga anmälningsavgifter. Massor av exempel, oavsett vilka jag räknar upp kommer det saknas en massa. Några ur mitt trånga huvud bara: Sörmland ultra, TEC, Hammarby alpin ultramaraton.
Mer e
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 08:56Swissalpine K78 må kosta 1100 men där kostar endast tågbiljetterna som man får på köpet ca 400kr av denna kostnad. (Nu ser jag endast tåg från Zürich till Davos och tillbaka. Sprang man som jag K42 ingick även tåg till start i Bergün ca 100kr och man kan
Swissalpine K78 må kosta 1100 men där kostar endast tågbiljetterna som man får på köpet ca 400kr av denna kostnad. (Nu ser jag endast tåg från Zürich till Davos och tillbaka. Sprang man som jag K42 ingick även tåg till start i Bergün ca 100kr och man kan
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 12:44Fast på öppet spår slår du ut de fasta kostnaderna på 9000 istället för på 750. Jag tror personligen också att en högre andel kommer att få ta sig avslutande delar av sträckan på annat sätt än till fots. Vasaloppet har vett att ta betalt, men är någorlund
Fast på öppet spår slår du ut de fasta kostnaderna på 9000 istället för på 750. Jag tror personligen också att en högre andel kommer att få ta sig avslutande delar av sträckan på annat sätt än till fots. Vasaloppet har vett att ta betalt, men är någorlund
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 13:34vad kostar cykelvasan??
men som sagt det är resa och boende som drar i väg kostnader åxxå /logistik med start och mål på olika ställen
vad kostar cykelvasan??
men som sagt det är resa och boende som drar i väg kostnader åxxå /logistik med start och mål på olika ställen
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 16:52Konstigt nog kan totalkostnaden vara lägre för en ultra utomlands än för de dyrare svenska ultrorna. UltraVasan blir bland de dyraste av mina 10-15 ultrorna jag springer nästa år när jag lägger med resa och boende. Men jag förväntar mig att upplevelsen ko
Konstigt nog kan totalkostnaden vara lägre för en ultra utomlands än för de dyrare svenska ultrorna. UltraVasan blir bland de dyraste av mina 10-15 ultrorna jag springer nästa år när jag lägger med resa och boende. Men jag förväntar mig att upplevelsen ko
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 23:21Nåja, om man ska vara sån så kan man ju hålla nere övriga utgifter hyfsat även på Vasaloppet. Resa med Masexpressen ligger väl runt 300:- t.o.r. och ett boende i vandrarhem för 200:-/natt är ju möjligt om man kan acceptera att dela rum med någon. STF och
Nåja, om man ska vara sån så kan man ju hålla nere övriga utgifter hyfsat även på Vasaloppet. Resa med Masexpressen ligger väl runt 300:- t.o.r. och ett boende i vandrarhem för 200:-/natt är ju möjligt om man kan acceptera att dela rum med någon. STF och
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 23:46Finns det någon info att de kommer att köra busstransport till starten även för ultralöparnas tidiga start, eller är det bara stafettlöparna som har tillgång till den servicen?
Vasastafetten går samtidigt vilket påfrestar boendesituationen lite.
Finns det någon info att de kommer att köra busstransport till starten även för ultralöparnas tidiga start, eller är det bara stafettlöparna som har tillgång till den servicen?
Vasastafetten går samtidigt vilket påfrestar boendesituationen lite.
Quote from Funbeat user on 30 August 2013, 06:25Knappt 5000 sprang VasaStafetten i år.
Knappt 5000 sprang VasaStafetten i år.
Quote from Funbeat user on 30 August 2013, 08:20Men Jan, din vana trogen så springer du väl från Mora till starten som uppvärmning. 🙂
Men Jan, din vana trogen så springer du väl från Mora till starten som uppvärmning. 🙂