Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumUmeåUmeå
You need to log in to create posts and topics.

Och apropå ingenting annat: Det här lät så väldigt trevligt:

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=301608#p303097

Är det någon som vet om det finns något liknande i Umeå? Alltså träningskvällar där även vi som springer långsamt som sniglar

Jag tror jag ska springa ute den här utmaningen, om vädret tillåter, sen får jag se om jag ska vara med resten, då får jag nog ta löpbandet om det är för kallt osv...
Vet inte ens vilken väg man egentligen följer när man springer runt Nydalasjön, men jag

...nä, jag har sett fenomenet förut, typ via friskis och svettis om jag inte minns fel..men tror inte det finns i umeå alls..dock finns nog längdskidor ordnat sådär via iksu..men alltså, faktiskt så borde mn ju kunna dra ihop en grupp som springer säg en

Bortre sidan av Nydalasjön är gångbar och skottas på vintern. Dock så finns det inga gatlysen ännu, men de har lovat ett tag nu att det skall sättas upp. Förresten verkar det som om de skall göra en insats så att det kommer bli torrare. Just nu har de lag

Tack för jättebra info, Jonas. Ja, de ska tydligen förbättra belysningen, nämnde någon på fikarasten idag.

Egentligen tycker jag ju att en av de stora fördelarna med löpning är att man kan göra det när det passar en bäst och jag har alls ingenting emot

Blir ingen vinterutmaning för min del. 30 km på Lidingö i lördags och så mara-debut den 11:e, tror att det räcker med urladdningar för min del denna månad. 🙂

Ska sen de närmaste månaderna satsa på mängd i låg-/medelintensiv zon och därmed inte köra så

Japp, vi (IKSU Friidrott) kör långpass på ca 20 km, plus/minus några km, på lördagar med start kl 11. Vi drar igång dessa nu på lördag så alla som är sugna på att haka på är välkomna, start från IKSU Sport. Inte alltid så många som deltar, men det variera

De håller på att sätta upp gatulysen från kinabron mot Tomtebo, en början i alla fall...

Iksus gemensamma pass låter verkligen som en kul idé. Men med all sannolikhet funkar inte tiden för mig. Jag ska dock ha det i åtanke! Vilket tempo springer man i? Och måste man vara medlem i Iksu för att vara med?

Tack för infon, Göran! Låter kul. Jag gissar att det mest är snabba och duktiga löpare som deltar (det är väl inte vem som helst som springer 20 km bara så där, för övrigt). Vilka är målgruppen? Vad händer om det dyker upp någon från "slow city"?

Ja, kl