Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nu inser jag det intressanta faktum min bästa form och största andel träning i "det svarta hålet" under min 10åriga löparkarriär faktiskt sammanfaller! 🙂

I vintras hade jag besvär med ljumskar & halka och sprang därför nästan inget snabbt alls på hela

@MA: Visst är sånt irriterande? Skänk din kropp till forskningen 😉

Det är därför det inte finns någon mall !!! Egentligen... Alla är unika och alla reagerar olika bra på olika typer av träning. Vissa tål mycket och hårt. Vissa behöver rejäla doser på låg fart. osv.

Beror inte det på vad som är målet med träningen? 60 m eller 60 km kräver olika träning.

Jag tycker det visar på att man inte behöver hetsa upp sig så mycket över zoner och snittpulser. Kroppen fungerar inte så exakt. Det finns inget "svart hål" !

http://beta.marathon.se/traning/troskeltraning

Jag som motionär och som springer utan pulsklocka översätter det till de där passen då man lyckas hitta det lätta steget och hålla bra fart utan att bli alltför trött och trampa igenom. Typ en lagom snabb mi

Nja El Presidente, det där är lite väl defensiv fart för att vara tröskelträning för mig. Jag håller snarare den fart jag orkar hålla en timme vilket då är 5-6 sekunder långsammare/km än milfarten. Pulsen brukar då landa på ungefär 90% av maxpuls. För mig

Är alltid "i svarta hålet".

För mig fungerar det mycket bra, tänkte ta mig över det snart. Alltså ännu högre puls...

Men Mackan du är ju proffs. Jag vinglar omkring på 45-minutersstrecket på milen och har svårt att avväga sådär precist. Men jag ska testa lite högre fart.

Bäst tycker jag annars det är att öppna lite lugnt en halvtimma och sedan öka ordentligt ett tag, s

Progressiva distanspass är aldrig att förakta så kör du på med det sista du nämnde. Det är bra träning.