Quote from Funbeat user on 4 December 2011, 14:36Tack för ännu fler svar!
Var ute och provade idag. Först mätte jag stegfrekvensen när jag springer normalt genom att bara räkna antalet steg under 30s. Risken är väl att det blir en orättvis mätning eftersom man blir lite självmedveten, men det blev fakt
Tack för ännu fler svar!
Var ute och provade idag. Först mätte jag stegfrekvensen när jag springer normalt genom att bara räkna antalet steg under 30s. Risken är väl att det blir en orättvis mätning eftersom man blir lite självmedveten, men det blev fakt
Quote from Funbeat user on 4 December 2011, 14:48> på hälen med lite mer avslappnade vader
Helt klart att föredra än det andra alternativet. Det är viktigt att kunna springa avslappnat och ledigt.
> på hälen med lite mer avslappnade vader
Helt klart att föredra än det andra alternativet. Det är viktigt att kunna springa avslappnat och ledigt.
Quote from Funbeat user on 4 December 2011, 16:59Håller med Peter. Det var lite det jag svamlade om tidigare även om jag var allt annat än tydlig. Satsa på att vara avslappnad så är du en bra bit på väg.
Håller med Peter. Det var lite det jag svamlade om tidigare även om jag var allt annat än tydlig. Satsa på att vara avslappnad så är du en bra bit på väg.
Quote from Susan Hartley on 4 December 2011, 17:22Jag håller med Peter och Olle om att avslappnat - oavsett hur du landar - är att föredra sju dagar i veckan jämfört med att landa med spända vader.
Kolla igenom t.ex. marathon.se och youtube efter olika löpskolningsövningar istället som hjälper dig att
Jag håller med Peter och Olle om att avslappnat - oavsett hur du landar - är att föredra sju dagar i veckan jämfört med att landa med spända vader.
Kolla igenom t.ex. marathon.se och youtube efter olika löpskolningsövningar istället som hjälper dig att
Quote from Funbeat user on 4 December 2011, 18:08Emil-> Om man landar på foten utan att hälen är först i backen så kommer vaderna att få jobba lite mer än vid hälisättning. Om vaderna skulle vara helt avslappnade så skulle hälen sjunka ned i backen direkt. Det kommer alltså finnas en anspänning i vaden
Emil-> Om man landar på foten utan att hälen är först i backen så kommer vaderna att få jobba lite mer än vid hälisättning. Om vaderna skulle vara helt avslappnade så skulle hälen sjunka ned i backen direkt. Det kommer alltså finnas en anspänning i vaden
Quote from Funbeat user on 4 December 2011, 19:26Det är ingen risk att vaderna är helt avslappnade när man har landat. Man får reflexmässigt en excentrisk anspänning av vaderna för att dämpa stöten i landningen. Men det ska vara så avspänt som möjligt. Om man aktivt spänner vaderna för att forcera en la
Det är ingen risk att vaderna är helt avslappnade när man har landat. Man får reflexmässigt en excentrisk anspänning av vaderna för att dämpa stöten i landningen. Men det ska vara så avspänt som möjligt. Om man aktivt spänner vaderna för att forcera en la
Quote from Funbeat user on 4 December 2011, 22:17Ok, mer avslappnat får det bli! Blir ännu mer sugen på nya skor nu... (men aquasocks känns lite vågat, då får man plötsligt ytterligare en faktor som kan krångla till det hela 🙂 )
Klas, när du skriver
"Om man aktivt spänner vaderna för att forcera en l
Ok, mer avslappnat får det bli! Blir ännu mer sugen på nya skor nu... (men aquasocks känns lite vågat, då får man plötsligt ytterligare en faktor som kan krångla till det hela 🙂 )
Klas, när du skriver
"Om man aktivt spänner vaderna för att forcera en l
Quote from Funbeat user on 4 December 2011, 22:24Kan inte låta bli att delge er denna film. Jag springer inte fort men mitt pers kom efter att ha sett den och tänkt på det Malin sagt när jag sprang:
http://www.youtube.com/watch?v=Mu8kzQOZRTE
Kan inte låta bli att delge er denna film. Jag springer inte fort men mitt pers kom efter att ha sett den och tänkt på det Malin sagt när jag sprang:
http://www.youtube.com/watch?v=Mu8kzQOZRTE
Quote from Funbeat user on 4 December 2011, 23:51Klas->Det jag försökte uttrycka gjorde du ur ett annat perspektiv som dessutom var mycket tydligare och mer lättbegripligt.Tack, det ska jag komma ihåg och bära med mig!
Som många redan skrivit i denna och andra trådar tycker jag att koncepten "framfotsi
Klas->Det jag försökte uttrycka gjorde du ur ett annat perspektiv som dessutom var mycket tydligare och mer lättbegripligt.Tack, det ska jag komma ihåg och bära med mig!
Som många redan skrivit i denna och andra trådar tycker jag att koncepten "framfotsi
Quote from Funbeat user on 5 December 2011, 08:43Jag hade också problem till en början med att få till framfotalöpning och kunde efter ett tag konstatera att jag helt enkelt sprang för långsamt för att komma upp på framfötterna ordentligt. Testa att springa ordentligt snabbt så att du tvingas upp från h
Jag hade också problem till en början med att få till framfotalöpning och kunde efter ett tag konstatera att jag helt enkelt sprang för långsamt för att komma upp på framfötterna ordentligt. Testa att springa ordentligt snabbt så att du tvingas upp från h