Quote from Susan Hartley on 5 December 2011, 09:43Emil: Så klart att du inte bara ska leta efter övningarna, utan både titta på dem och göra övningarna. 😉
Här är hopprepsövningarna:
Men ta det piano i början. Du vill inte få spända och ansträngda vader.
http://www.youtube.com/watch?v=jHZZEdSdnOQSed
Emil: Så klart att du inte bara ska leta efter övningarna, utan både titta på dem och göra övningarna. 😉
Här är hopprepsövningarna:
Men ta det piano i början. Du vill inte få spända och ansträngda vader.
Sed
Quote from Funbeat user on 5 December 2011, 12:48Bra sagt Johanna. Jag har också stött på det där, senast när jag sprang långpass på löpband för ett någon vecka sedan. Jag med mina närmare hundra kilo gjorde allt jag kunde för att smyga fram och lyckades rätt bra medan tjejen på typ sextio kilo som spra
Bra sagt Johanna. Jag har också stött på det där, senast när jag sprang långpass på löpband för ett någon vecka sedan. Jag med mina närmare hundra kilo gjorde allt jag kunde för att smyga fram och lyckades rätt bra medan tjejen på typ sextio kilo som spra
Quote from Funbeat user on 9 December 2011, 20:54Jag tycker faktiskt att jag har ett ganska lätt steg när jag springer normalt. Så jag tror isen skulle hålla. 🙂
Provat att köra olika övningar två dagar i rad och jag har lärt mig i huvudsak två saker:
1. Mitt steg är troligtvis... ganska bra som det ä
Jag tycker faktiskt att jag har ett ganska lätt steg när jag springer normalt. Så jag tror isen skulle hålla. 🙂
Provat att köra olika övningar två dagar i rad och jag har lärt mig i huvudsak två saker:
1. Mitt steg är troligtvis... ganska bra som det ä
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 20:40Till trådstartaren: Att ändra sitt löpsteg till mer framfota kräver lite mer fart för att få till tekniken. Tittar man i din träningsdagbok hittar man mest klättring och yoga, de löppass som finns och som du refererar till går i typ 6.40 min/km. Det är fö
Till trådstartaren: Att ändra sitt löpsteg till mer framfota kräver lite mer fart för att få till tekniken. Tittar man i din träningsdagbok hittar man mest klättring och yoga, de löppass som finns och som du refererar till går i typ 6.40 min/km. Det är fö
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 21:26Sandra: Nej, löpteknik går att träna i betydligt lägre farter. Har själv landat på mittfoten i så låga tempon som 10:00/km med bibehållen stegfrekvens. Visst, det är lite extremt, men det går.
Sandra: Nej, löpteknik går att träna i betydligt lägre farter. Har själv landat på mittfoten i så låga tempon som 10:00/km med bibehållen stegfrekvens. Visst, det är lite extremt, men det går.
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 21:41Ja men då menar du löpteknikövningar, nästan jogg ¨på stället, inte vanlig löpning som jag tror han utförde. Ja det är ju omöjligt att veta eftersom vi inte såg honom live 🙂
Ja men då menar du löpteknikövningar, nästan jogg ¨på stället, inte vanlig löpning som jag tror han utförde. Ja det är ju omöjligt att veta eftersom vi inte såg honom live 🙂
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 21:46Nej, jag menar löpning i jämn "fart" om det nu kan kallas det i det tempot.
Nej, jag menar löpning i jämn "fart" om det nu kan kallas det i det tempot.
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 21:59När du skriver "bibehållen stegfrekvens" tolkade jag det som att du höll samma stegfrekvens som på ditt vanliga distanstempo. Och om du då förflyttade dig bara 1 km på 10 min måste ju stegen blivit enormt korta. Ej naturligt sätt att röra sig enligt mig.
När du skriver "bibehållen stegfrekvens" tolkade jag det som att du höll samma stegfrekvens som på ditt vanliga distanstempo. Och om du då förflyttade dig bara 1 km på 10 min måste ju stegen blivit enormt korta. Ej naturligt sätt att röra sig enligt mig.
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 21:59Långsam mittfotslöpning är ju inga problem, men jag håller med Sandra om att få kan landa avspänt på framfoten i låg fart.
Men det är dessutom mycket svårare än folk tror att känna vilken del av foten som nuddar marken först. Videofilm visar ofta något a
Långsam mittfotslöpning är ju inga problem, men jag håller med Sandra om att få kan landa avspänt på framfoten i låg fart.
Men det är dessutom mycket svårare än folk tror att känna vilken del av foten som nuddar marken först. Videofilm visar ofta något a
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 22:01Sandra: Jag förstår vad du menar, men det är snarare min registrering som är missvisande. Jag antar att det är mitt senaste pass som du hänvisar till, där tidtagningen innefattar hela passet - och där knät började krångla på vägen hem och tvingade fram en
Sandra: Jag förstår vad du menar, men det är snarare min registrering som är missvisande. Jag antar att det är mitt senaste pass som du hänvisar till, där tidtagningen innefattar hela passet - och där knät började krångla på vägen hem och tvingade fram en