Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:Forum****VANDRING-TREKKING-HIKING****Upprop
You need to log in to create posts and topics.

Jag insåg efter ungefär samma vandring att det som var lättast att minska på var den interna packningen!

Det finns också nån slags matcho grej med att bära så mycket som möjligt.
Särskilt bland killar tror jag faktiskt. Uppe på Helags finns det en våg ute på gårdsplanen. Folk väger sin ryggsäckar innan dom går iväg, den med tyngst vinner...Men självklart ska

Ahh, I wrote it twice! Its a dubble!

Hej Pia, jag brukar hänga på Friskis Stockholm. Man vandrar sig igen hela länet faktiskt under ett år. Fast det har inte jag gjort... än.

Det där med tung packning... vågar finns på många ställen, men min erfarenhet är snarare att folk mer tävlar om, och imponeras av, lätt packning: wow bara 11,5 kg, cool, hur länge ska du vara ute liksom.
Se http://www.fjaderlatt.se/labels/varfor_lattpackn

Visst har vi gått med tung packning, t.ex. inför 10 dagar i Sarek, men jag har aldrig varit med om någon som inte har försökt ha så lite som möjligt.

Samma här faktiskt.
Så lite som möjligt.
Och jag är glad att vi inte vägde vår packning förrän vi
kom tillbaka till Storulvån på förra årets resa..

Tack!
Ja det var verkligen superhärligt 😀 Det lär ju bli en ny tripp nästa år. Nån som har några bra tips på ställen norröver?

Lisa: har vandrat en hel del i Sarek och kan verkligen rekommendera det. Även i Abiskoområdet finns det en hel del intressanta vandringar.

Jojo-leden, mellan Tarfala och Vistas-stugorna, står på min önskelista!