Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:Forum****VANDRING-TREKKING-HIKING****Upprop
You need to log in to create posts and topics.

En gång Meindl, ALLTID Meindl....Eller?
Jag måste säga att jag är lite kär jag också! Även i kängorna! 😉 PUSS

Jag kan inget annat än att rulla ut bönemattan mot Meindl. Galet fantastiska kängor.

Linda: Har hållit upp med vandring mer än 10 år pga av sjukdom och behöver uppdatera utrustningen. Hur fungerar kängorna vid vadning om det är lite djupare?

Jag instämmer också i berömmet. Mina Island Pro är grymma. Fast jag visste inte att de är stegjärnsfasta dessutom? Är de det? Vore ju kanon i så fall 🙂

Även om du riktade dig till Linda kan jag rapportera om mina Haglöfs (http://www.haglofs.se/prd/visaprod.asp?ID=1424&nid=784&lang=sv&CatNr=470&CatNr2=&xCatNr=&NP=&Q=&HMtrl=&Str=&show=&ak=&nid2=890) att jag kunde vada i dom i dess höjd so to speak. I den m

Ja, jag tänkte nog om man råkar hamna i för djupt vatten och får in vatten uppifrån. Lätta att torka? Suger inte åt sig en massa vatten inifrån?

Jag skulle nog satsa på ett par Lundhags om jag skulle köpa nya kängor: de är så höga att detta problem knappast uppkommer.
Det stänkte in lite grann men det var inget större trauma. Minns det som att dom torkade fort. Men det var inga mängder.

Mina Lundhags regerar.
Jag vet att de väger, men det uppväger en hel del för mig.
Som jag nämnt förut köpte jag dem 2 dagar innan jämtland förra sommaren.
Inte ett skavsår, helt vattentäta med väl infettat läder.
Så de ska få hänga på nästa år också.
4 ti