Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:Forum****VANDRING-TREKKING-HIKING****Upprop
You need to log in to create posts and topics.

Tack för tipsen! Sarek är det ju många som pratar och det är något för önskelistan 🙂 men stämmer det att man kanske bör ha lite mera vana först...? Abisko är ju en finfin idé, har jag sneglat lite på tidigare också. Tarfala gjorde vi en dagstur till, ot

Har du ingen vana rekommenderar jag Jämtlandstriangeln;)

Lisa: jag började vandra i Sarek så jag tycker inte det krävs så mycket vana innan.
Däremot så finns det inga stationer inne i Sarek utan du måste bära med dig allt som du behöver. Du måste tälta och kan inte köpa mat utan måste bära med dig allt vilket

Tack Krister, Sarek lär bli av nån gång ialf! Får införskaffa lite läsbart. Vi bar med oss allt för en hel vecka då vi var i Kebne faktiskt så det ska nog gå!

Har vandrat en hel del i Kebne & Sarek på 90-talet, men sedan haft en långt uppehåll fram till i fjol då det blev en tur runt Kebnekajse igen med flickvän, som aldrig vandrat i fjällen. Kul återseende!

Men dags att byta ut den gamla bastanta utrustningen

Finns en bok "Vandra fjäderlätt" som är rätt intressant.

Ja, den måste jag nog köpa! 🙂

Boken vandra fjäderlätt är riktigt bra tycker jag. Gav mig många fina tips inför höstens fjällvandring och jag lyckades banta ner packningen med 3kg bara genom tips ur boken.

Ja, jag måste nog ta och köpa den själv. Har bara bläddrat igenom den på bokhandeln och skyndade sen iväg utan att köpa den.

Linda: Vad ansåg du om avsnittet om lätta skor? Är det användbart i svenska fjäll eller har vi för mycket vatten?

Just det där med lätta skor kände jag inte var något för mig. Det skrevs om påsar på fötterna, att man inte blir kall i blöta skor så länge man går osv.
Men nej. Jag vill ha mina halvrobusta, vattentäta, stadiga, stabila och framförallt jättesköna trekki