Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 20:28Det kan bli ett *väldigt* långt lopp på det viset 🙂
Det kan bli ett *väldigt* långt lopp på det viset 🙂
Quote from Funbeat user on 31 August 2008, 23:39Nu är pengarna på g så snart är även jag anmäld:-)
Nu är pengarna på g så snart är även jag anmäld:-)
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 20:07Av en slump är jag i min gamla hemstad Uppsala just denna helg, så jag passar på att göra långloppsdebut. Dock tar jag "sprintsträckan" 50k...
Alla tips och råd välkomnas! Speciellt undrar jag om ni rekommenderar lätta eller stabila skor? Mitt val står me
Av en slump är jag i min gamla hemstad Uppsala just denna helg, så jag passar på att göra långloppsdebut. Dock tar jag "sprintsträckan" 50k...
Alla tips och råd välkomnas! Speciellt undrar jag om ni rekommenderar lätta eller stabila skor? Mitt val står me
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 20:32Jag kommer antagligen att springa i mycket lätta skor med maximal stötupptagning. Banan är platt och fin. Lätta skor spar mycket energi.
Jag kommer antagligen att springa i mycket lätta skor med maximal stötupptagning. Banan är platt och fin. Lätta skor spar mycket energi.
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 20:42Undra om man ska ha på sig vätskebältet, kanske inte för flaskornas skull så mycket som för att ha nånstans att förvara mp3-spelare, gel, godis och sånt som man kan behöva under loppets gång. Jag får grubbla på det.
Det ska bli spännande! Oh så kul det s
Undra om man ska ha på sig vätskebältet, kanske inte för flaskornas skull så mycket som för att ha nånstans att förvara mp3-spelare, gel, godis och sånt som man kan behöva under loppets gång. Jag får grubbla på det.
Det ska bli spännande! Oh så kul det s
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 23:55Nu är det endast en 1v kvar och jag börjar nästan längta tills loppet ska börja.
Några sista veckan tips för en nybörjare inom Ultra maraton?
Nu är det endast en 1v kvar och jag börjar nästan längta tills loppet ska börja.
Några sista veckan tips för en nybörjare inom Ultra maraton?
Quote from Funbeat user on 6 September 2008, 17:37Loppet är en utdragen marathon så det är inga speciella förberedelser. Att göra någon extra kolhydratladdning är meningslöst, man äter under loppet.
Banan är 2,5Km och det går antagligen att lagra allt som behövs där vid varvningen.Det kommer att bli ku
Loppet är en utdragen marathon så det är inga speciella förberedelser. Att göra någon extra kolhydratladdning är meningslöst, man äter under loppet.
Banan är 2,5Km och det går antagligen att lagra allt som behövs där vid varvningen.
Det kommer att bli ku
Quote from Funbeat user on 7 September 2008, 10:37Peter: Tack för de kloka orden den gör mig lugnare men inte mindre nervös:-)
Ska bli kul och testa kroppen och framför allt se hur mycket man kan pressa psyket.
Läste någonstans(Intenet) att när kroppen säger ifrån har man ungefär 30% kvar att ge un
Peter: Tack för de kloka orden den gör mig lugnare men inte mindre nervös:-)
Ska bli kul och testa kroppen och framför allt se hur mycket man kan pressa psyket.
Läste någonstans(Intenet) att när kroppen säger ifrån har man ungefär 30% kvar att ge un
Quote from Funbeat user on 7 September 2008, 18:52Läs Runes råd för att klara ett 100Km-lopp.
http://www.marathonsallskapet.se/artiklar/A1.shtmlÄta och dricka hela vägen är viktigt.
Läs Runes råd för att klara ett 100Km-lopp.
http://www.marathonsallskapet.se/artiklar/A1.shtml
Äta och dricka hela vägen är viktigt.
Quote from Funbeat user on 7 September 2008, 19:54Mina nio bästa råd:
1. Starta så långsamt du kan.
2. Nej, ännu lite långsammare än så, faktiskt.
3. Ät otroligt mycket mera än du vill ha och tror att du behöver.
4. Börja äta från början, redan första/andra varvet.
5. Var beredd på att "formen" kommer
Mina nio bästa råd:
1. Starta så långsamt du kan.
2. Nej, ännu lite långsammare än så, faktiskt.
3. Ät otroligt mycket mera än du vill ha och tror att du behöver.
4. Börja äta från början, redan första/andra varvet.
5. Var beredd på att "formen" kommer