Quote from Funbeat user on 7 September 2008, 20:06Lena MJ:
Stort tack för dina tips, jag kommer att lägga de i minnet:-)
Lena MJ:
Stort tack för dina tips, jag kommer att lägga de i minnet:-)
Quote from Funbeat user on 7 September 2008, 20:22Det här är några råd jag skrev till mig själv innan ett 12-timmarslopp. Det gäller att memorera dem nogsamt innan start. På grund av punkt 1 och punkt 9...
1. Man blir dum i huvudet efter några timmar
2. Man måste äta
3. Hela tiden
4. Ju långsammare fart
Det här är några råd jag skrev till mig själv innan ett 12-timmarslopp. Det gäller att memorera dem nogsamt innan start. På grund av punkt 1 och punkt 9...
1. Man blir dum i huvudet efter några timmar
2. Man måste äta
3. Hela tiden
4. Ju långsammare fart
Quote from Funbeat user on 7 September 2008, 21:44Har precis gjort ett varv på banan. Asfaltsträckan är bara 500 meter varav 200 meter utan större besvär kan undvikas. Ett par grävarbeten stör något. Staffan har dock fått löfte om att de ska vara åtgärdade till helgen. Lite vattenpölar i Stadsparken men
Har precis gjort ett varv på banan. Asfaltsträckan är bara 500 meter varav 200 meter utan större besvär kan undvikas. Ett par grävarbeten stör något. Staffan har dock fått löfte om att de ska vara åtgärdade till helgen. Lite vattenpölar i Stadsparken men
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 8 September 2008, 09:29Jag som aldrig skulle skriva ett inlägg här, men...
Det mest väsentliga har ju inte tagits upp. Nämnligen gemensam middag dagen innan. Förra året träffades vi på en restaurang (som en uppsalabo som kände till bra ställen bokat). Anledningen till att det
Jag som aldrig skulle skriva ett inlägg här, men...
Det mest väsentliga har ju inte tagits upp. Nämnligen gemensam middag dagen innan. Förra året träffades vi på en restaurang (som en uppsalabo som kände till bra ställen bokat). Anledningen till att det
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 10:25Lena: Tusen tack för råden!!!!! Det svåraste lär vara att springa långsamt, eftersom de flesta har ett "bekvämlighetstempo" som kan vara svårt att komma under. Jag ska skriva ut dina råd och ha som mantran inför lördagen. 🙂
Lena: Tusen tack för råden!!!!! Det svåraste lär vara att springa långsamt, eftersom de flesta har ett "bekvämlighetstempo" som kan vara svårt att komma under. Jag ska skriva ut dina råd och ha som mantran inför lördagen. 🙂
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 23:07"Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge." Får bli det motto jag lever efter på lördag. Långpassträningen har varit obefintlig, men kommer ändå försöka starta i ett ganska raskt tempo.
Kommer ta mig upp till Uppsala på fredage
"Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge." Får bli det motto jag lever efter på lördag. Långpassträningen har varit obefintlig, men kommer ändå försöka starta i ett ganska raskt tempo.
Kommer ta mig upp till Uppsala på fredage
Quote from Funbeat user on 9 September 2008, 10:42Sebastian Lauterbach: Är det flera än jag som är lite nervösa eller:-) trots allt min första Ultra Maraton. Såg att det bjuds på öl för de som springer men det serveras först senare på kvällen/eftermiddagen.
Sebastian Lauterbach: Är det flera än jag som är lite nervösa eller:-) trots allt min första Ultra Maraton. Såg att det bjuds på öl för de som springer men det serveras först senare på kvällen/eftermiddagen.
Quote from Funbeat user on 9 September 2008, 10:52Jag sprang Uppsala 100K i fjol. Min taktik var att göra första maran på 4 timmar, andra maran på 4:15 och sedan överleva de sista 16 kilometrarna.
Jag lyckades med taktiken och kom i mål strax under 10 timmar.Men det jag lärde mig var att jag var lika t
Jag sprang Uppsala 100K i fjol. Min taktik var att göra första maran på 4 timmar, andra maran på 4:15 och sedan överleva de sista 16 kilometrarna.
Jag lyckades med taktiken och kom i mål strax under 10 timmar.
Men det jag lärde mig var att jag var lika t
Quote from Funbeat user on 9 September 2008, 13:06Staffan: Jag har inte blivit nervös ännu, det brukar komma nån timme före loppen. Jag är mest oroad över min hälsa just nu.
Krister: Vad brukar du normalt springa maran på för tid?
Staffan: Jag har inte blivit nervös ännu, det brukar komma nån timme före loppen. Jag är mest oroad över min hälsa just nu.
Krister: Vad brukar du normalt springa maran på för tid?
Quote from Funbeat user on 9 September 2008, 13:44Sebastian: Mitt personrekord från hösten innan är 3:02 på maran.
Nu i våras sprang jag 6H i Skövde. Satsade mycket hårdare från start, passerade maran på 3.21 och höll farten till dryga timmen kvar då jag fick lite energibrist med tillhörande yrsel i "m
Sebastian: Mitt personrekord från hösten innan är 3:02 på maran.
Nu i våras sprang jag 6H i Skövde. Satsade mycket hårdare från start, passerade maran på 3.21 och höll farten till dryga timmen kvar då jag fick lite energibrist med tillhörande yrsel i "m