Quote from Funbeat user on 15 January 2014, 12:39Har funderat på samma sak. Kan man inte köra 5-10 minuter inomhus, typ lite Friskis-övningar av samma typ som de brukar köra innan lopp?
Har funderat på samma sak. Kan man inte köra 5-10 minuter inomhus, typ lite Friskis-övningar av samma typ som de brukar köra innan lopp?
Quote from Funbeat user on 15 January 2014, 13:58En sak jag testade idag, som hjälpte lite, var att dra upp buffen ordentligt över näsa och mun så att den skyddade ansiktet. Det blev ganska stor skillnad faktiskt, idag frös jag mycket mindre. Kanske berodde på att inandningsluften inte var lika kall ell
En sak jag testade idag, som hjälpte lite, var att dra upp buffen ordentligt över näsa och mun så att den skyddade ansiktet. Det blev ganska stor skillnad faktiskt, idag frös jag mycket mindre. Kanske berodde på att inandningsluften inte var lika kall ell
Quote from Funbeat user on 15 January 2014, 21:05Lisa,
Självklart kan du göra övningar av typen "Friskis & Svettis" som uppvärmning. Det är ju ofta så man gör vid löpartävlingar där de har gemensam uppvärmning! Så länge du får igång hjärta och lungor och kommer igång i muskler och leder så spelar det in
Lisa,
Självklart kan du göra övningar av typen "Friskis & Svettis" som uppvärmning. Det är ju ofta så man gör vid löpartävlingar där de har gemensam uppvärmning! Så länge du får igång hjärta och lungor och kommer igång i muskler och leder så spelar det in
Quote from Funbeat user on 15 January 2014, 21:08Stolvärmen i bilen på max på vägen till spåret och sen lite lugnt tempo i 5 min.
Stolvärmen i bilen på max på vägen till spåret och sen lite lugnt tempo i 5 min.
Quote from Funbeat user on 15 January 2014, 21:15Vilken lyx 🙂
Vilken lyx 🙂
Quote from Funbeat user on 15 January 2014, 22:14Skillnaden mellan de första två km och resten av passet kan vara outhärdligt stor. Jag brukar studsa mig svettig framför en gammal Friskis&Svettis-video (och hoppas att ingen ser mig) innan jag slänger på mig ett par lager kläder till och joggar iväg.
Skillnaden mellan de första två km och resten av passet kan vara outhärdligt stor. Jag brukar studsa mig svettig framför en gammal Friskis&Svettis-video (och hoppas att ingen ser mig) innan jag slänger på mig ett par lager kläder till och joggar iväg.
Quote from Funbeat user on 15 January 2014, 22:17Gillar inte att ha för mycket kläder. Jag värmer upp inomhus om jag är orolig för att frysa. Det går fort. Armhävningar, jämfotahopp där jag försöker lyfta upp fötterna så högt jag kan, lite sånt. Pulsen och kroppstemperaturen går upp snabbt.
Gillar inte att ha för mycket kläder. Jag värmer upp inomhus om jag är orolig för att frysa. Det går fort. Armhävningar, jämfotahopp där jag försöker lyfta upp fötterna så högt jag kan, lite sånt. Pulsen och kroppstemperaturen går upp snabbt.
Quote from Funbeat user on 15 January 2014, 22:19Om jag inte tar på mig broddskorna kan det nog fungera att göra lite jumping jacks och raska knäböj (annars fastnar jag nog i parketten), jag menar hur svårt kan det vara? För visst är väl pulshöjningen som är det viktiga, att hjärtat och lungorna "väcks"
Om jag inte tar på mig broddskorna kan det nog fungera att göra lite jumping jacks och raska knäböj (annars fastnar jag nog i parketten), jag menar hur svårt kan det vara? För visst är väl pulshöjningen som är det viktiga, att hjärtat och lungorna "väcks"
Quote from Funbeat user on 15 January 2014, 22:46Jag fryser bara om fingrarna. Ingen annanstans och bara de första 5 kilometrarna.
När temperaturen kryper under 0 använder jag underställ i merinoull, ett tunt mellan 0 och -5 och ett lite tjockare när det är kallare. Utanpå har jag vindjacka och byxor m
Jag fryser bara om fingrarna. Ingen annanstans och bara de första 5 kilometrarna.
När temperaturen kryper under 0 använder jag underställ i merinoull, ett tunt mellan 0 och -5 och ett lite tjockare när det är kallare. Utanpå har jag vindjacka och byxor m
Quote from Funbeat user on 16 January 2014, 06:18Lager på lager är grejen. Hellre varm än kall, men lite kall i början är ok. Men tokfrysa ska man ju inte göra. Att ta av sig annat än fingervantar eller mössa har jag aldrig gjort när jag är ute, och jag springer alltid året runt.
På fötterna har jag l
Lager på lager är grejen. Hellre varm än kall, men lite kall i början är ok. Men tokfrysa ska man ju inte göra. Att ta av sig annat än fingervantar eller mössa har jag aldrig gjort när jag är ute, och jag springer alltid året runt.
På fötterna har jag l