Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Extremspåret har ju ändrats flera gånger under de senaste åren. Vill minnas att den även är lite kortare nu än den var för några år sedan. Kan ju vara bra att tänka på när man hör uttalanden om tider.

Ja, jag är inte färdig för LL än 🙂 men jag hade nog klarat ett varv till om jag sprungit lite långsammare. Är ju inte någon sprinter direkt...
Det är alltid bra att ha något att jämföra med inför tävlingar och jag gillar att vara väl förberedd.
Tack för

Den där avslutande kroken till höger en dryg(!) km från mål ger ju också en extrabacke som inte fanns förr!

Helt klart Mackan, just därför menar jag att man måste kunna springa två varv i det tempot. Drar man ett maxvarv på xtreme och tror att man gör samma tempo på LL tror jag att de flesta lurar sig. De som inte gör det vet nog redan ungefär hur fort de gör 3

Har aldrig hört om att ett varv Extreme med dubblerad tid skulle ge LL-tiden. Klarar man däremot 2 varv i hög fart på Extremen är LL "a walk in the park" (frånsett trängseln i början förstås)

Nä, tvärsom - det är i början det ÄR en promenad i parken - sen blir det hårdkörning!

Finns väl 2 st rötter och en sten att passa sig för på hela LL-banan så någon teknisk bana är det ju inte frågan om. Visst har LL några jobbiga partier men Extremen x 2 är imo klart mycket jobbigare.

Min bästa tid på Extreme-spåret är 1:30 tror jag vilket skulle ge en Lidingöloppstid på tre timmar. I själva verket sprang jag Lidingöloppet på 2:41. Kan väl inte påstå att jag direkt tog ut mig i Ursvik men tjugo minuter känns som en för stor diff för at

Ok, det finns inga tekniska partier alls på LL. Men Xtreme är inte som att springa rätt ut i skogen heller. Det finns några partier där man får se efter var man sätter fötterna lite mer, men det mesta är ganska lättlöpt där också. Så länge det är torrt.

Jag har endast sprungit den sista beryktade milen av LL som också anses som det jobbigaste. Jag tycker personligen att den delen inte är i närheten av Ursviks Xtreme:s jobbighet. Xtremen har betydligt fler uppförsbackar och 10 gånger knixigare terräng....