Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Ny på funbeat och ny på detta forum således........

Däremot en frekvent besökare i Ursviks terrängen, srpinger ca 7 mil i veckan däruppe. Skulle gärna ha någon/några likasinnade som är sugna på att träna lite i grupp när tillfälle ges, alltid kul a

Hej Andreas

39:40 på Ursviks mil är BRA!

Lär motsvara 36:30 på platt asfaltsbana. Beroende på styrkor.

Kör gärna gemensamt pass någon gång.

39:40 på ursviksmilens 9,79 hjulmätta km är visserligen mycket bra, men det är nog väl optimistiskt att tro på 36:30 på en platt asfaltmil. Men 37.xx är helt troligt.

Kul att höra, ska springa Hässelbyloppet i höst också, kanske kan trycka på lite där.....

Jag springer gärna någon vända med dig Andreas. Som jag skrev tidigare, kör ofta i Ursvik, i princip 5-6 pass i veckan där, så du kan väl höra av dig om dag och tid

Sven, ja det har du nog rätt i, men självklart är det individuellt beroende på ens styrkor och svagheter.

Andreas, jag hör av mig.

Du verkar träna i väldigt högt tempo, eller varierar du? Tempot är bra för mig dock, men bryter kanske ner för mycket om

Jag varierar, igår blev det 15 km, 40.40 på milbanan i ursvik men sedan väldigt lugnt 5 km, nerjogg. Idag sprang jag samma sträcka men höll 4.30 fart första milen, alltså 45 min. Sedan kör jag långpass varje vecka, två varv i ursvik, cirka 1.25-1.26 bruka