Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har sprungit mycket på båda banorna och UU-extreme är betydligt jobbigare. Den andra halvan av LL-banan är tuff med sina många små backar. Men början är flack och väldigt lättsprungen.

Håkan, den sista milen är möjligen jobbigast för att den är just sist i ett relativt långt lopp. Men om man bara ska springa en mil på Lidingöbanan isolerat, så skulle jag inte säga att den sista milen är jobbigast.
Partiet mellan 15 och 21km tycker jag

Aha...som sagt, jag har ju bara sprungit den sista milen så jag kan inte uttala mig om det andra 🙂

För att dra ut det lite längre: Om man bara springer 300m på stadion är det inte så farligt, fast dom kan vara lite jobbiga om man sprungit 41895 meter runt stockholm först!

🙂

haha...Givetvis Christer 🙂 Poängen är att jag tror två varv på Ursviks Xtreme är betydligt jobbigare än LL 🙂

Jo, jag håller med! Jag har sprungit 10 LL och oändligt antal UE (på träning alltså) - fast aldrig två varv faktiskt - däremot 15+10 har jag sprungit några gånger, ganska jobbigt det också!

http://www.sumpanelit.se/?p=555#comments

Där kommer mitt påstående från. Janne är en riktig sifferbitare, och brukar ha stenkoll på tider i alla stora lopp.

Det är en kul diskussion iaf, och jag får väl inse att jag borde ut och träna några extra pass

Iofs, då man jämför en 15km-runda med en 30-km-runda så är det svårt med såna påståenden att LL-tiden är dubbla UE-tiden eftersom det beror så mycket på hur bra tränad man är för långa/korta distanser!

Varför inte bara åka ut till Lidingö och springa banan annanrs?

Det är så myckte olika saker som spelar in när man springer, LL har jag gjort på 2.46 2010 (yaaay) å Ursvik för närvarande pers på 77min nu under våren, vi får väl se i efterhand 2011 vad d

@Fredrik ... jag funderar på att köpa lätta skor...är fivefinger bra? Vad ger du för recention lite snabbt bara? 🙂 Funderar nämligen att skaffa innan LL isf å ha på mindattsloppet å sthlm halvmara..