Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag gillar eg inte alls löpband. Enda gången det funkar bra är när jag kör 1000 m-och 2000 m-intervaller, perfekt kontroll på hastigheter mm. Kortare distanser upp till 8 km är också OK, men långpass (har bara gjort ett på 15 km) är rena döden för mig!

T

hallå.
många är i samma sits som du och några exempel är redan nämnda.
tänkte lägga till en av anledningarna till att det är kämpigare utomhus; och det är att du måste "ta i" för att komma framåt. På bandet går benen lite av sig självt, man behöver inte

För mig är det tvärtom, körde ett löpbandspass i vintras och tyckte det var jobbigt som fanken med 6 min/km. Ute springer jag alltid fortare. TRodde det berodde på att jag inte hade tekniken eller nåt.

Det är mycket kortare ute!

Man blir bra på det man tränar. Tror det är lite annan teknik på löpband. Jag springer ute men i vintras provade jag löpband en kväll när det var så väldigt halt. Jag höll knappt ut i sex km, var så jobbigt och då sprang jag ändå i mitt långpasstempo. Dag

>Det är mycket kortare ute!

Va? Ett löpband är ju bara två meter. Milspåret är ju... 10000 meter!

Löpbandet är oändligt, böj dig ner o titta på undersidan ska du få se!

Det var 2 meter där med...?

kanske trasigt i så fall

Om du nu sträcker in huvudet riktigt ordentligt så ser du att efter dom här 2 metrarna så svänger det liksom uppåt och fortsätter tillbaka däruppe och sen svänder det ner igen! Om du nu inte brutit huvudet så kanske du kan förstå vart jag är på väg? Ja, d