Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 10:10Det är nog ingen dum idé.
För att det inte ska bli något luftmotstånd när man springer utomhus i t.ex. 4-minuterstempo måste man ha drygt 4 m/s medvind för att kompensera för fartvinden. Löpbandslöpning är alltså som att springa i konstant medvind, och de
Det är nog ingen dum idé.
För att det inte ska bli något luftmotstånd när man springer utomhus i t.ex. 4-minuterstempo måste man ha drygt 4 m/s medvind för att kompensera för fartvinden. Löpbandslöpning är alltså som att springa i konstant medvind, och de
Quote from Camilla Höög on 23 April 2008, 10:23Kontrollmät sträckan du springer eller skaffa en GPS-klocka. Då ser du verkligt tempo och sträcka.
Kontrollmät sträckan du springer eller skaffa en GPS-klocka. Då ser du verkligt tempo och sträcka.
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 10:52Ja Pontus, men om du bara låter foten snudda backen väldigt snabbt rakt under dig så spelar löpbandets rörelse mindre roll än om du tar jättekliv och kastar fram foten i löpsteget. 🙂
Ja Pontus, men om du bara låter foten snudda backen väldigt snabbt rakt under dig så spelar löpbandets rörelse mindre roll än om du tar jättekliv och kastar fram foten i löpsteget. 🙂
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 10:55Nu hamnar jag lite off topic här men någon skrev om älgsteg och korta steg som tydligen var det korrekta sättet att springa.
Jag har aldrig tänkt på hur jag springer, jag bara kör på. Kollade inne här och nu i strumplästen och jag ligger nog med ett mell
Nu hamnar jag lite off topic här men någon skrev om älgsteg och korta steg som tydligen var det korrekta sättet att springa.
Jag har aldrig tänkt på hur jag springer, jag bara kör på. Kollade inne här och nu i strumplästen och jag ligger nog med ett mell
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 10:58En annan fördel med löpträning på löpband är att man får bättre koll på sin löpteknik med hjälp av speglarna på gymet. Ser om man rör armarna onödigt mycket eller studsar för mycket upp och ner mm...
Men visst är det mycket skönare att springa ute nu när
En annan fördel med löpträning på löpband är att man får bättre koll på sin löpteknik med hjälp av speglarna på gymet. Ser om man rör armarna onödigt mycket eller studsar för mycket upp och ner mm...
Men visst är det mycket skönare att springa ute nu när
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 10:59Jag tror att de syftar på att man har isättningen av foten för långt fram med älgkliv. Foten ska nudda marken under din kropp och inte framför.
Jag tror att de syftar på att man har isättningen av foten för långt fram med älgkliv. Foten ska nudda marken under din kropp och inte framför.
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 11:22Okidoki. Då är jag nog ingen älg...
Okidoki. Då är jag nog ingen älg...
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 11:25Jag sprang väldgt nära en älg härromveckan, kan säga att den var aningen mer graciös än vad jag var.
Jag sprang väldgt nära en älg härromveckan, kan säga att den var aningen mer graciös än vad jag var.
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 11:38Det måste vara det där Moose Running som Romanov pratar om. 🙂
Det måste vara det där Moose Running som Romanov pratar om. 🙂
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 12:06Jag sållar mig till tvärtom-gänget. Springer snabbare utomhus än på löpband. När jag springer utomhus så får jag ju en massa vilopauser ju!! I nedförsbackarna;) Tjänar mer på nedförsbackar än jag förlorar i uppförsbackar antar jag.
Jag "swooshar" fram mer
Jag sållar mig till tvärtom-gänget. Springer snabbare utomhus än på löpband. När jag springer utomhus så får jag ju en massa vilopauser ju!! I nedförsbackarna;) Tjänar mer på nedförsbackar än jag förlorar i uppförsbackar antar jag.
Jag "swooshar" fram mer