Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 16:23Inte särskilt svårt att komma på ännu flera anledningar till att använda löpband:
Rädsla för att bli överfallen/våldtagen.
Ingen barnvakt till de små.
Isiga och hala vägar (rädsla för skador)
Upplever bättre koll på intervallträning.
Behöver musik men vi
Inte särskilt svårt att komma på ännu flera anledningar till att använda löpband:
Rädsla för att bli överfallen/våldtagen.
Ingen barnvakt till de små.
Isiga och hala vägar (rädsla för skador)
Upplever bättre koll på intervallträning.
Behöver musik men vi
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 16:44Åå mena inte illa...läser era anledningar...och kan bara konstatera att jag får vara glad som kan vara ute så mkt som jag kan...Förövrigt hörde jag en historia om en man som klagade på att han hade så ont i sina fötter...varje dag så gnällde han...han kla
Åå mena inte illa...läser era anledningar...och kan bara konstatera att jag får vara glad som kan vara ute så mkt som jag kan...Förövrigt hörde jag en historia om en man som klagade på att han hade så ont i sina fötter...varje dag så gnällde han...han kla
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 19:33Ja Christer, det är en fin runda (när det inte är vinter och kallt! (H)). Sprang där en del förra året och lär göra det igen nu när det blivit skönt ute. Men till intervaller och backträning är löpbandet oslagbart tycker jag - det fortsätter jag med inne
Ja Christer, det är en fin runda (när det inte är vinter och kallt! (H)). Sprang där en del förra året och lär göra det igen nu när det blivit skönt ute. Men till intervaller och backträning är löpbandet oslagbart tycker jag - det fortsätter jag med inne
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 20:25..ja, det där med lutningen är ju en bra grej att ha på löpbandet. Jag läste det nånstans när jag skulle börja och har därför alltid kört på lutning 2. Kan alltså fastställa att lutning 5 kanske är mer som att springa ute för mig..(#) MEN fy skam den som
..ja, det där med lutningen är ju en bra grej att ha på löpbandet. Jag läste det nånstans när jag skulle börja och har därför alltid kört på lutning 2. Kan alltså fastställa att lutning 5 kanske är mer som att springa ute för mig..(#) MEN fy skam den som
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 20:40Du har två sorters konditoon:
Central kondition: hjärta, lugnor, etc
Perifer kondition: Muskelns förmåga att utföra visst arbeteDet förstnämda kan man träna upp med vilken konditionsidrott som helst, spinning är t ex utmärkt. Men för att lära muskler
Du har två sorters konditoon:
Central kondition: hjärta, lugnor, etc
Perifer kondition: Muskelns förmåga att utföra visst arbete
Det förstnämda kan man träna upp med vilken konditionsidrott som helst, spinning är t ex utmärkt. Men för att lära muskler
Quote from Donald Isaksson on 23 April 2008, 22:06Jag nog är inne på Lady Godivas linje,
Mina erfarenheter har lärt mig att just vid byten mellan olika miljöer inne/ute, tar det ett tag innan kroppen vänjer sig vid den nya träningsmiljön..
Jag har dock lärt mig att konditionen är mer utav ett samlingsn
Jag nog är inne på Lady Godivas linje,
Mina erfarenheter har lärt mig att just vid byten mellan olika miljöer inne/ute, tar det ett tag innan kroppen vänjer sig vid den nya träningsmiljön..
Jag har dock lärt mig att konditionen är mer utav ett samlingsn
Quote from Funbeat user on 24 April 2008, 09:40Njaaaa, vet inte om jag tycker att jag känner SÅ stor skillnad när jag byter miljö egentligen. Jag har sprungit inne på band i princip hela vintern. Första utepasset nu i vår var över 3 mil terränglöpning (tog strax över 3 timmar) och det var inga som hel
Njaaaa, vet inte om jag tycker att jag känner SÅ stor skillnad när jag byter miljö egentligen. Jag har sprungit inne på band i princip hela vintern. Första utepasset nu i vår var över 3 mil terränglöpning (tog strax över 3 timmar) och det var inga som hel
Quote from Funbeat user on 24 April 2008, 10:22Fast springer man så mycket som du gör spelar det nog ingen roll i vilken miljö det blir, bara mängden löpning i sig måste ju göra skillnad?
Fast springer man så mycket som du gör spelar det nog ingen roll i vilken miljö det blir, bara mängden löpning i sig måste ju göra skillnad?
Quote from Elias Engqvist on 24 April 2008, 13:52Skillnaden i kapacitet i olika miljöer sitter nog till 99% i huvudet.
Skillnaden i kapacitet i olika miljöer sitter nog till 99% i huvudet.
Quote from Funbeat user on 24 April 2008, 13:57Jag tror också som du skriver Christer, det mesta sitter i huvudet.
Visst är det en liten skillnad mellan löpbandslöpning och utelöpning tekniskt, men jag tror den skillnaden egentligen är så liten så att den inte spelar någon egentlig roll i det stora h
Jag tror också som du skriver Christer, det mesta sitter i huvudet.
Visst är det en liten skillnad mellan löpbandslöpning och utelöpning tekniskt, men jag tror den skillnaden egentligen är så liten så att den inte spelar någon egentlig roll i det stora h