Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Importerade just ett simpass från GC, funkade kanon! En sak som hade varit bra hade varit om FB kände av att det var ett simpass och automatiskt ändrade till meter istället för kilometer, men det kanske inte funkar?

Importerade första passet, styrketräning, och noterade att även om GC vet att det är styrketräning jag kört så skickas inte den informationen vidare till Funbeat utan typen blir "övriga aktiviteter". Allt annat verkade följa med över.

Jag tittar på detta. Aktivitetstypen ska automatiskt konverteras till lämplig träningstyp på FunBeat.

Hade du angivit aktivitetstyp "Training" på Garmin Connect? Jag visste inte vad den typen innebar så jag översatte den till "Övrigt".

Är "Training" på Garmin Connect samma som "Styrketräning" på FunBeat?

Här är passet i GC:

http://connect.garmin.com/modern/activity/688489603

Jag har en profil i klockan som heter styrketräning, sedan dess har alla pass jag kört med den profilen sorterats som "styrketräning". Jag har bara döpt om passet, "namnlös" var så

Tack.
GC visar inte underliggande aktivitetstyp i användargränssnittet. Men det är förmodligen "Training". Jag har ändrat i översättningstabellen nu så det borde bli rätt nästa gång.

Det var raskt marscherat! (t+)
Får inte chansen att testa det förrän imorgon bitti, men jag ser fram emot det i alla fall. För då borde den greja inomhuscykel (motionscykel) också, misstänker jag?

Än så länge översätter jag bara huvudkategorin från GC, dvs vilken cykel-typ du än väljer kommer den importeras som "Cykling".

När vi har kommit längre in i betan kanske jag prioriterar upp detta så det blir bättre ordning.

Bra att veta, då behöver jag inte gå i taket om aktivitetstypen blir tossig utan kan hålla ögonen öppna efter annat istället.

Kanon!
Jag råkar nog ut för att dagens pass dyker upp mycket senare .. så jag provade ett dummy-pass på 3sek med "XC Ski" som Fenix2:an kallar det, och lite förvånande så står det "Other" i Garmin Connect, och ännu lite mer felaktigt "Jogging" här efter i