Quote from Funbeat user on 3 February 2015, 13:50@Mikael Jonsson: Spoiler alert: det fungerar inget vidare. Jag gjorde en dummytest med Garmin 920xt:s standard "Triathlon"-inställning. Det enda som dyker upp i flödet är första grenen (simning). I importen syns simningen och cyklingen, men inte löpningen
@Mikael Jonsson: Spoiler alert: det fungerar inget vidare. Jag gjorde en dummytest med Garmin 920xt:s standard "Triathlon"-inställning. Det enda som dyker upp i flödet är första grenen (simning). I importen syns simningen och cyklingen, men inte löpningen
Quote from Funbeat user on 3 February 2015, 14:52Tack.
Jag sitter precis med implementationen av multisporthanteringen. Som jag utlovade inför betan skulle jag fixa detta under beta-perioden.Grundkonceptet blir så här:
- Premiummedlemmar får välja multiseparering eller ej
- Icke premiummedlemmar får i
Tack.
Jag sitter precis med implementationen av multisporthanteringen. Som jag utlovade inför betan skulle jag fixa detta under beta-perioden.
Grundkonceptet blir så här:
- Premiummedlemmar får välja multiseparering eller ej
- Icke premiummedlemmar får i
Quote from Funbeat user on 3 February 2015, 15:25Gillar att man får med effekten i o m denna koppling. Finns det några planer på att den även kommer att visas som graf bland höjd, puls etc?
Gillar att man får med effekten i o m denna koppling. Finns det några planer på att den även kommer att visas som graf bland höjd, puls etc?
Quote from Funbeat user on 3 February 2015, 16:25Graferna på funbeat visas av en helt annan modul. Den kommer förmodligen inte utvecklas närmaste tiden. Men vi har lite idéer kring denna som vi skulle vilja få tid med någon gång.
Graferna på funbeat visas av en helt annan modul. Den kommer förmodligen inte utvecklas närmaste tiden. Men vi har lite idéer kring denna som vi skulle vilja få tid med någon gång.
Quote from Funbeat user on 3 February 2015, 16:31Efterlyses:
Multisport .FIT-filer från verkliga livet som är fullproppade med data, gärna från så många sensorer som möjligt (GPS, puls, kadens, effekt, etc).Standarden för filformatet FIT medger lite svängrum när det gäller att beskriva träningspass.
Efterlyses:
Multisport .FIT-filer från verkliga livet som är fullproppade med data, gärna från så många sensorer som möjligt (GPS, puls, kadens, effekt, etc).
Standarden för filformatet FIT medger lite svängrum när det gäller att beskriva träningspass.
Quote from Funbeat user on 3 February 2015, 16:36Nu har jag lagt upp alla intressenter som betatestare. Ni är nu 112 testare.
Kör hårt (men ha inte sönder något 😉 )
Nu har jag lagt upp alla intressenter som betatestare. Ni är nu 112 testare.
Kör hårt (men ha inte sönder något 😉 )
Quote from Funbeat user on 3 February 2015, 19:54Starttiden på passet verkar vara GMT, och inte tidszonsjusterad.
Maxpulsfältet verkar inte ha följt med.
Redigera->"Öppna mer fält"->"Karta/Runda" ger omvänd visning. Om den är ikryssad är det blankt längst ned. Om den är urkryssad visas listrutan där "Ej
Starttiden på passet verkar vara GMT, och inte tidszonsjusterad.
Maxpulsfältet verkar inte ha följt med.
Redigera->"Öppna mer fält"->"Karta/Runda" ger omvänd visning. Om den är ikryssad är det blankt längst ned. Om den är urkryssad visas listrutan där "Ej
Quote from Funbeat user on 3 February 2015, 20:22@Niklas:
Tidsjusteringen ska fixas. Men du menar väl tiden som visas i importhistoriken? Klockslaget på själva passet är väl rätt, eller?Maxpuls funkar fint för mig. Vad har du för klocka? Har du möjlighet att maila filen till mig? Kan du se maxpulsen
@Niklas:
Tidsjusteringen ska fixas. Men du menar väl tiden som visas i importhistoriken? Klockslaget på själva passet är väl rätt, eller?
Maxpuls funkar fint för mig. Vad har du för klocka? Har du möjlighet att maila filen till mig? Kan du se maxpulsen
Quote from Funbeat user on 3 February 2015, 20:26Spännande!
En fråga. Hur är det med synk mellan apparna? Går det att lägga till Funbeat som tredjepartsapp i Garmin Connect for Mobile och få in passet därifrån automatiskt?
Spännande!
En fråga. Hur är det med synk mellan apparna? Går det att lägga till Funbeat som tredjepartsapp i Garmin Connect for Mobile och få in passet därifrån automatiskt?
Quote from Funbeat user on 3 February 2015, 20:31Nej, det finns inget sätt för oss att skicka data till Garmin Connect via det nya API:et (om det var så du menade).
Nej, det finns inget sätt för oss att skicka data till Garmin Connect via det nya API:et (om det var så du menade).