Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har ett nytt pass på GC som väntar men "Inget att hämta" är vad jag får som respons.
Läser in det manuellt o hoppas på bättre tur nästa gång 🙂

@Niklas:
Jag förstår nog vad som har hänt med maxpuls. Din klocka ger inte det värdet. Nu har jag ordnat så att maxpuls plockas fram ur pulsserien om inget explicit värde har lagrats. Denna fix är inte uppladdad till skarpa servern ännu. Blir nog imorgon

@Mikael:
Hade du kopplat ihop ditt FunBeat-konto innan du laddade upp passet till GC? GC behöver en uppladdning för att aktivera kopplingen.

Om du först laddade upp passet och därefter kopplade ihop med FunBeat kommer ditt pass förmodligen dyka upp efter

@Michael: Precis så var det, passet laddades upp automagiskt direkt efter passet och fb-kopplingen gjordes en knapp timme senare.
Så nästa gång bör det fungera direkt 🙂

Ja det var väl det jag menade, men kunde inte uttrycka:) Det jag i princip var ute efter/hade önskat är ett sätt att ladda upp passet till Funbeat via mobilen, och inte behöva tillgång till dator. Är du med mig? Kommer det kunna funka?

@Michael,

Youve got mail!

Ja om Fenix2 inte sparar maxpuls är jag inte förvånad. Är inte särskilt nöjd med Garmins mjukvara som sagt .. Det ser bra ut i spec:en. 🙂

Skall jag snurra till det med en förklaring till med kartan, eller jag kanske skall s

@Mattias:
Om man är premiummedlem kan man kryssa i att passen ska importeras automatiskt hela vägen in i FunBeats träningsdagbok. Med den inställningen kan du synka klockan med Garmin-appen och några sekunder senare finns passet på FunBeat och därmed även

@Niklas:
Maxpuls är som sagt fixat, men ny version är inte uppladdad.

Kartan ska jag nog lyckas med enligt din beskrivning =)

Tidszonerna får jag visst bakläxa på. Det kan bli ganska snurrigt. Servern står en tidszon, pulsklockan har sin tidszon (altern

Hur blir det med karta till passet, om jag delar min träning med alla måste jag fortfarande gå in och manuellt ställa in att kartan bara får ses av mina vänner eller kan jag få den inställningen automatiskt någonstans?

Specifik inställning av kartans tillgänglighet finns under inställningar, men dessa är bara tillgängliga för premiummedlemmar. Den inställning man gör där gäller för alla importerade pass med karta.