Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag råkade också ut för "Jogging". Det visade sig att jag hade satt Jogging som standardvärde om inget explicit värde sätts. Jag ändrar så att standard blir "Övrigt". Men jag får nog titta närmare på Garmins undertyper och försöka översätta lite bättre.

Det fungerar för mig att passet kommer in direkt i kalendern. Dock ser jag gärna att det hade fungerat som tidigare att de hamnar längst upp på "hem" som "OBS 1 inläst träningspass väntar behandling". Det är för jag vill ha kontroll, men kan säkert vänja

@David: Antingen är du premium-medlem eller så har du hittat en bugg. Jag kollar.

Om man är premium ska man kunna göra inställningar och t.ex välja om man vill att passen ska efterbearbetas manuellt eller inte. Om man inte är premium ska det alltid vara

Jag kan rapportera samma bug som David. Jag är inte premiummedlem än, men passet dök upp direkt i flödet.
När du fördjupar dig i aktivitetstyper, kolla hur det blir på olika språk. Jag har problem med Garmins plugin i browsern + Funbeats import. Det gick

Textsträngen kastar jag bort. Det finns en id-siffra som jag använder för att slippa språkproblem.

Ah, gött!
Då är det bara knas med Garmins egna plugin .. har varit allt annat än nöjd med Garmins mjukvara ..

"Under fliken "Import" har ni nu fått ett nytt importalternativ för Garmin Connect."

Jag hittar inte importalternativet. Men alla platser till beta-test är kanske tagna?

Om du är med som betatestare har du en svart knapp under importfliken som det står "connect" på.

Alla är "antagna". Men hittills har jag bara släppt in de första 20. Om något oväntat beta-problem skulle uppstå vill jag inte att alla 100 ska drabbas. Jag släpper in resten i eftermiddag om inget oväntat inträffar.

(t+)
Hoppas finna denna knapp snart, sugen på att se hur ett GC-multisportpass hanteras av importen.