Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumNya joggare 2009Välkomna
You need to log in to create posts and topics.

Jessie.
Klart man får säga så!
Men jag anser att det är realistiskt för min del. Jag har tränat innan, bara inte löpning. Det är inte så att jag är helt grön i träningssvängen.
Men jag förstår presic hur du menar, jag började springa ganska långt först

Det är ju det där som är problemet.. först känns det bra... sen känns det bra.. sen känns det - åt helskotta och så är det försent.

Linda: Jag var inte heller nybörjare med träning när jag började jogga i maj. Jag skulle ändå inte ha klara av att öka så som du har gjort 😀

Gruppmålet kan bara ses här på denna grupps sida. Och toplistan och gruppmålet räknar bara med spring-relaterade

Så kan jag tänka mig att det är.
Men varför ska jag göra något jag inte blir trött eller ansträngd av?
Jag har ändå varit aktiv sågottsom hela mitt liv. Så hoppas du har fel 😉

bullen:
Hehe nej okej, men det kanske beror på vad för sorts träning man gjort innan? Eller vad vet jag. Vet bara att jag gillar det jag gör nu 😀

Ja och alla har ju olika förutsättningar för att klara just jogging.

Det som kan ta stryk fast man tycker att man mår bra av träningen är väl leder och ligament och sånt. Som kanske inte märks på en gång. Tror det är därför som det rekommenderas att man

Linda - jag följer ett program.. Hållt på sedan i slutet på Juni.. bara joggat 6 minuter som längst..men då kör jag ju intervaller.. följer programmet till punkt och pricka, förutom dagarna.. vill som jessie och bullen också säger "inte öka för fort" 🙂 e

Ja det ligger väl säkert något i det. Det tror jag. Men det viktigaste tror jag är att lyssna på kroppen.

Det var nog därför som jag sa något till att börja med också.. för att det kanske är andra som börjat springa NYSS och som inte har tränat så mycket annat innan (eller kanske helt andra saker som inte förbereder kroppen så bra) eller som helt enkelt har a

Ida
härligt. program kan nog vara bra för vissa det tror jag 😀
Hoppas det går jättebra för dig med!

Jag tror inte jag ökar för fort. Det tar nog tid ja, men jag tror att även om jag skulle köra intervall så skulle det bli samma belastning för leder m.