Quote from Funbeat user on 9 March 2010, 22:09Bra tips! Ser ut som det är tekniken att kunna flyta som är det jag får jobba med i första hand!
Christer: Sant, det låter vettigt det du säger att jag säkerligen spänner mig alldeles för mycket vilket försämrar mitt "flyt". Att andas i rätt takt måste k
Bra tips! Ser ut som det är tekniken att kunna flyta som är det jag får jobba med i första hand!
Christer: Sant, det låter vettigt det du säger att jag säkerligen spänner mig alldeles för mycket vilket försämrar mitt "flyt". Att andas i rätt takt måste k
Quote from Funbeat user on 9 March 2010, 22:54citatSen kan det ju också bara vara så enkelt att jag kräver mer träning på detta än andra../citat
Tror jag inte men däremot så kanske du behöver rätt träning som så många andra.
En del här i forumet har haft jättelätt att lära sig, några gånger på kurs s
citatSen kan det ju också bara vara så enkelt att jag kräver mer träning på detta än andra../citat
Tror jag inte men däremot så kanske du behöver rätt träning som så många andra.
En del här i forumet har haft jättelätt att lära sig, några gånger på kurs s
Quote from Funbeat user on 10 March 2010, 17:37Jag själv har också funderat mycket på varför avslappning, strömlinjeform, balans mm. inte verkar vara något man talar så mycket om i svensk simundervisning.
Om man tittar på barn som går i simskolan, är de flesta stela som pinnar och mer eller mindre sp
Jag själv har också funderat mycket på varför avslappning, strömlinjeform, balans mm. inte verkar vara något man talar så mycket om i svensk simundervisning.
Om man tittar på barn som går i simskolan, är de flesta stela som pinnar och mer eller mindre sp
Quote from Funbeat user on 10 March 2010, 17:58När jag var liten var all simundervisning utomhus, sommartid, och jag frös för mycket för att få ut nåt av det (normalt ca 17-20 grader i vattnet, brrrr!). Närmaste badhus var många, långa mil bort, och det var inget man satsade på i min hemkommun.
Jag mi
När jag var liten var all simundervisning utomhus, sommartid, och jag frös för mycket för att få ut nåt av det (normalt ca 17-20 grader i vattnet, brrrr!). Närmaste badhus var många, långa mil bort, och det var inget man satsade på i min hemkommun.
Jag mi
Quote from Elias Engqvist on 10 March 2010, 18:42Anledningen (en iaf) att man har huvudet under vattnet är att fötterna inte ska sjunka och att man därigenom kan få en strömlinjeform i glidfasen...
Anledningen (en iaf) att man har huvudet under vattnet är att fötterna inte ska sjunka och att man därigenom kan få en strömlinjeform i glidfasen...
Quote from Funbeat user on 11 March 2010, 00:49Kolla på hur en groda simmar? Han håller dock luften bättre.
Kolla på hur en groda simmar? Han håller dock luften bättre.
Quote from Funbeat user on 11 March 2010, 19:02"Förstår inte riktigt poängen med att dyka under med huvet varje simtag som en del gör. Det går ju inte snabbt ändå, eftersom de ju lägger massa energi på själva "dyket" hela tiden."
Det här stämmer inte.
Man lägger inte ned en massa energi på att "dyke
"Förstår inte riktigt poängen med att dyka under med huvet varje simtag som en del gör. Det går ju inte snabbt ändå, eftersom de ju lägger massa energi på själva "dyket" hela tiden."
Det här stämmer inte.
Man lägger inte ned en massa energi på att "dyke
Quote from Funbeat user on 11 March 2010, 19:08Jodå, folk som simmar "riktigt" bröstsim vinner på det, det är jag överens med dig om, men de jag menar tillhör inte den kategorin. De ligger och pumpar sig upp och ner, men har precis lika dålig kroppsvinkel hela tiden. Jag garanterar att de förlorar sto
Jodå, folk som simmar "riktigt" bröstsim vinner på det, det är jag överens med dig om, men de jag menar tillhör inte den kategorin. De ligger och pumpar sig upp och ner, men har precis lika dålig kroppsvinkel hela tiden. Jag garanterar att de förlorar sto
Quote from Elias Engqvist on 11 March 2010, 19:12Ja, Rasmus, det har du rätt i. Dom som simmar dåligt simmar verkligen dåligt!
Ja, Rasmus, det har du rätt i. Dom som simmar dåligt simmar verkligen dåligt!
Quote from Funbeat user on 11 March 2010, 21:21Hahah, det finns alltid någon som simmar sämre.
Första gången jag försökte (och lyckades) simma crawl >400m var jag så trött och tekniken blev så lidande att jag kan svära på att mina fötter rörde vid botten sista 25.
...på den djupa delen.
Hahah, det finns alltid någon som simmar sämre.
Första gången jag försökte (och lyckades) simma crawl >400m var jag så trött och tekniken blev så lidande att jag kan svära på att mina fötter rörde vid botten sista 25.
...på den djupa delen.