Quote from Guest on 8 June 2014, 20:23Tänkte mig ut och springa när luften svalnat av i kväll.
Nu är klockan 20.20 och det är fortfarande 24 grader varmt ute.
Vad tusan ska jag ta mig till?
Tänkte mig ut och springa när luften svalnat av i kväll.
Nu är klockan 20.20 och det är fortfarande 24 grader varmt ute.
Vad tusan ska jag ta mig till?
Quote from Funbeat user on 8 June 2014, 20:33Doppa tröjan/linnet i vatten, dra på dig den och spring. Anpassa farten efter värmen och kom ihåg känslan till om sex månader 🙂
Doppa tröjan/linnet i vatten, dra på dig den och spring. Anpassa farten efter värmen och kom ihåg känslan till om sex månader 🙂
Quote from Funbeat user on 8 June 2014, 20:52Värme gör ju att det blir jobbigare... men det GÅR väl fortfarande att springa? Se värmen som en "utmaning" som du minsann ska klara av, för det gör du väl om du bara förbereder dig på att det blir extra jobbigt?
Värme gör ju att det blir jobbigare... men det GÅR väl fortfarande att springa? Se värmen som en "utmaning" som du minsann ska klara av, för det gör du väl om du bara förbereder dig på att det blir extra jobbigt?
Quote from Funbeat user on 8 June 2014, 22:29Jag kände samma sak idag, tog mig runt 6 km i 5.40 tempo men kände mig helt död när jag väl kom hem.
Hade nog inte laddat med tillräckligt med vatten innan.
I vanliga fall brukar jag även ta en resorb innan löprundan när det har varit en varm dag och ja
Jag kände samma sak idag, tog mig runt 6 km i 5.40 tempo men kände mig helt död när jag väl kom hem.
Hade nog inte laddat med tillräckligt med vatten innan.
I vanliga fall brukar jag även ta en resorb innan löprundan när det har varit en varm dag och ja
Quote from Catharina Brattlin on 8 June 2014, 22:39Sänk tempot, så brukar det gå bättre. Blir det varmt under en längre period brukar man vänja sig vid värmen och det går lättare och lättare för varje gång. Jag springer alltid på mina utlandsresor till varma breddgrader och tycker det är pest och pina de
Sänk tempot, så brukar det gå bättre. Blir det varmt under en längre period brukar man vänja sig vid värmen och det går lättare och lättare för varje gång. Jag springer alltid på mina utlandsresor till varma breddgrader och tycker det är pest och pina de
Quote from Funbeat user on 8 June 2014, 23:02Tack hörni! Fina tips! Jag kom ut en sväng i alla fall.
Tack hörni! Fina tips! Jag kom ut en sväng i alla fall.
Quote from Funbeat user on 8 June 2014, 23:25Blöt kläder kyler bra. Se till att vara kall nä du börjar, så klarar du dig längre. Drick INTE mer än vanligt, innan, drick lite mer efteråt, men inte rent vatten
Blöt kläder kyler bra. Se till att vara kall nä du börjar, så klarar du dig längre. Drick INTE mer än vanligt, innan, drick lite mer efteråt, men inte rent vatten
Quote from Funbeat user on 9 June 2014, 07:55Ingen har nämnt huvudet här. En blöt keps är guld värd, tycker jag.
Annars säger jag som alla andra: Sänk tempot och drick lite mer om du springer långa rundor.
Ingen har nämnt huvudet här. En blöt keps är guld värd, tycker jag.
Annars säger jag som alla andra: Sänk tempot och drick lite mer om du springer långa rundor.
Quote from Funbeat user on 9 June 2014, 08:27Bomullströja kyler bäst.
Bomullströja kyler bäst.
Quote from Funbeat user on 9 June 2014, 15:14Spring på morgonen..........
Spring på morgonen..........