Quote from Catharina Brattlin on 10 June 2014, 22:15Jag gör det iallafall. Jag dricker bara ett glas vatten innan och litar på att maten från dagen innan och min lever gör vad som ska göras med blodsockret. 🙂
Jag gör det iallafall. Jag dricker bara ett glas vatten innan och litar på att maten från dagen innan och min lever gör vad som ska göras med blodsockret. 🙂
Quote from Funbeat user on 10 June 2014, 22:17Inga problem att springa innan frukost.
Bara dricka vatten och "pudra näsan" först.
Inga problem att springa innan frukost.
Bara dricka vatten och "pudra näsan" först.
Quote from Funbeat user on 10 June 2014, 22:19Hmm... Antar att det bara är att prova 🙂 Jag är annars en sån som måste äta mycket och ofta 😉
Hmm... Antar att det bara är att prova 🙂 Jag är annars en sån som måste äta mycket och ofta 😉
Quote from Catharina Brattlin on 10 June 2014, 22:38Det är bra! Och då har Du ju alla förutsättningar för att ha välfyllda energidepåer, som kan förse Dig med energi på en tidig morgonrunda utan frukost före. 🙂
Det är bra! Och då har Du ju alla förutsättningar för att ha välfyllda energidepåer, som kan förse Dig med energi på en tidig morgonrunda utan frukost före. 🙂
Quote from Lisa Bringhed on 10 June 2014, 22:50För att balansera lite, jag kan inte springa på morgonen.
I alla fall inte normalt distanstempo.
Då är jag sänkt resten av dagen.
Ett försök med fettkaffe innan morgonjogg har funkat lite bättre. Men då har jag sänkt tempo från 5:25 till runt 7min/km.
För att balansera lite, jag kan inte springa på morgonen.
I alla fall inte normalt distanstempo.
Då är jag sänkt resten av dagen.
Ett försök med fettkaffe innan morgonjogg har funkat lite bättre. Men då har jag sänkt tempo från 5:25 till runt 7min/km.
Quote from Funbeat user on 11 June 2014, 07:57Jag älskar morgonpassen och om det är långpass så brukar jag äta en banan och sedan "pudra näsan" och klä mig innan jag sticker iväg. Jag kan absolut inte dricka innan, då får jag magbesvär under löppasset. På långpass sänker jag tempot till 06:00-06:20 f
Jag älskar morgonpassen och om det är långpass så brukar jag äta en banan och sedan "pudra näsan" och klä mig innan jag sticker iväg. Jag kan absolut inte dricka innan, då får jag magbesvär under löppasset. På långpass sänker jag tempot till 06:00-06:20 f
Quote from Funbeat user on 11 June 2014, 08:33Jag gillar inte heller att springa i värmen och passar därför också ofta på att springa på morgonen. Tidigare ville jag alltid ha frukost precis när jag vaknade och trodde att jag skulle dö annars, men nu springer jag ofta och gärna före frukost och tycke
Jag gillar inte heller att springa i värmen och passar därför också ofta på att springa på morgonen. Tidigare ville jag alltid ha frukost precis när jag vaknade och trodde att jag skulle dö annars, men nu springer jag ofta och gärna före frukost och tycke
Quote from Funbeat user on 11 June 2014, 09:22Jag brukar köra en banan och lite vatten innan jag ger mig ut och springa på morgonen, om man ätit en smart middag kvällen innan räcker det mer än väl ^^
Jag brukar köra en banan och lite vatten innan jag ger mig ut och springa på morgonen, om man ätit en smart middag kvällen innan räcker det mer än väl ^^
Quote from Funbeat user on 11 June 2014, 11:20Jag äter full frukost (och då menar jag full frukost, fil, müsli, 2-3 mackor med olika pålägg) och SEN springer jag. Nä, inte fort, men det kan jag ju spara till helgen (eller nästa år...). 😉
Har också upptäckt att jag KAN springa på fastande mage, men
Jag äter full frukost (och då menar jag full frukost, fil, müsli, 2-3 mackor med olika pålägg) och SEN springer jag. Nä, inte fort, men det kan jag ju spara till helgen (eller nästa år...). 😉
Har också upptäckt att jag KAN springa på fastande mage, men
Quote from Funbeat user on 11 June 2014, 16:07Eller så biter man ihop och springer trots värmen, om ett par månader är det så kallt att många av oss kommer säga att det är för kallt att springa och låter bli.
Man vänjer sig vid värmen och det går bra att springa trots att det är lite jobbigt 🙂 bar
Eller så biter man ihop och springer trots värmen, om ett par månader är det så kallt att många av oss kommer säga att det är för kallt att springa och låter bli.
Man vänjer sig vid värmen och det går bra att springa trots att det är lite jobbigt 🙂 bar