Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVärmen knäcker mig
You need to log in to create posts and topics.

Jag gillar att springa i värmen och sprang tex 26km i lika många grader häromdagen utan andra problem än att jag blev trött 🙂

Eftersom det känns så bra för mig undrar jag på vilket sätt man inte kan springa i värme?

Jag tycker värmen är jobbig eftersom det blir tyngre att andas och så svider det när man får svett i ögonen... Men jag håller på att lära mig! 🙂
Ska testa att springa med bara en banan i magen lördag eller söndag. Funkar det inte är det ju bara att vända

Jag har alltid en skärm på mig när det är varmt/soligt. Skärmar av för solen utan att jag slipper bli svettig bakom solglasögon och bandet runt huvudet fångar upp svett så den inte rinner ner i ögonen.

Klart att man kan springa i värme!

För min del påverkas jag extremt mycket av värmen så till vida att det känns som om hjärnsubstansen ska koagulera vilken sekund som helst, pulsen är skyhög och min kroppshud är helt knottrig av utsvettat salt efter avs

Jag var igår och springa på kvällen och det var något otroligt hett. Senare började senorna under foten krampa, något som jag aldrig haft problem med tidigare. Har hört att det kan bero på vätskebrist, mineralbrist eller magnesiumbrist. Har någon några go

Bada under passet hjälper en liten stund. På årets Stockholm marathon stannade jag och badade två gånger, men redan efter några hundra meter blev värmen jobbig... Tacka vet jag SM 2012 då jag sprang och njöt hela vägen och fick min bästa tid i Stockholm.

Henrik,

Vad var det för kylväst?
Jag är nyfiken på produkter med hyperkewl
http://www.techniche-intl.com/catalogus/evaporative-cooling.html
http://shop.rgbhydrovision.com/hall-dig-kall/sport/

Kanske handledskylare och keps? Eller en kylväst.

Svårt att

Jag undrar om fukten är ett större hinder för mig än temperaturen. Mina minst ansträngande och samtidigt snabbaste löpturer har varit under kalla vinterdagar på is, eller i den heta öknen på sand = torrt väder. På vintern sprang jag snabbt för att hålla m

Lars P,
Funkten är jobbig, framför allt i kombination med värme! Salomon Trail Tour Globen för två år sedan var tung, det hade regnat innan och när solen tittade fram och värmde upp naturen kändes det som tropisk hetta! Det var helt otroligt jobbigt! Bonk

Hittade precis ett ställe i England som säljer kylvästen för under 500 spänn. Tyvärr levererar de inte till Sverige 🙁 Lånade en när jag sprang men hade gärna haft en själv. Säg gärna till om du hittar nån som säljer produkterna till ett bra pris