Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVärmen knäcker mig
You need to log in to create posts and topics.

Håller med Matte,om du har möjlighet så stick ut tidigt,dessutom kan man dricka och äta vad man vill resten av dagen (t+)

Camilla,
värmen knäcker mig med och inte tycks jag kunna vänja mig heller. Jag tycker å andra sidan att det är varmt om det från nollgradigt och uppåt och då blir det kortbyxor och kortärmat om det går... Min kroppstermostat är för högt ställd, tycker jag

Blöt håret och huvudet innan.

Springer innan solen har stigit upp, alternativt när den gått ned. Även då är det varmt, men det går bättre. 😉

Idag var jag ute strax efter kl 5 och temperaturen låg på +11 vid start. Perfekt! 🙂

Jag, som verkligen inte är en morgon människa, har också börjat springa på morgnarna eftersom det verkligen är för varmt på kvällarna, om man inte vill vänta till typ midnatt... Men man får en härlig start på dagen 🙂

Helt klart bäst på morgonen. Springer många pass från fem och det är underbart. Igår stack jag ut på ett kvällspass 19:30. Det var fortfarande 24 grader i luften och när jag sprang förbi våra små sjöar låg folk i badet och plaskade. Svitten lackade som vä

Tottemans lösning med att blöta hela huvet har funkat för mig fast jag är GALET sol/värmekänslig. Till och med så att jag överlevt ett LL30 genom att sticka huvet i sjön så snart vi passerade vatten över huvud taget. (H)

Att förlägga löpturerna så att man passerar någonstans där man kan hoppa i och bada under rundan är mitt förslag. Gudomligt skönt! 🙂

Häpnar över att ni skriver att ni springer vid fem på morgonen!!! Springer ni på fastande mage? Skulle jag (förmodligen) aldrig klara...