Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 06:02Så, inte för att jag tycker om att upprepa mig: drick i god tid innan du springer, och drick när du kommer i mål. I takt med att ett däggdjur förlorar vatten - vilket du gör under ditt lopp - så försämras prestationsförmågan med ett fåtal procent. Det är
Så, inte för att jag tycker om att upprepa mig: drick i god tid innan du springer, och drick när du kommer i mål. I takt med att ett däggdjur förlorar vatten - vilket du gör under ditt lopp - så försämras prestationsförmågan med ett fåtal procent. Det är
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 06:06@Magnus: Jag läste allt det här i ett specialnummer av X-Men.
@Magnus: Jag läste allt det här i ett specialnummer av X-Men.
Quote from Linnea Persson on 13 August 2011, 06:10Så här funkar jag bäst, jag kan tillägga att jag dricker väldigt dåligt till vardags, i princip endast ett glas vatten till måltiderna.
Vid träning på en mil eller mer (i mitt fall från en timmes tid ung) vill jag ha vätska med mig. Är det löjligt varmt
Så här funkar jag bäst, jag kan tillägga att jag dricker väldigt dåligt till vardags, i princip endast ett glas vatten till måltiderna.
Vid träning på en mil eller mer (i mitt fall från en timmes tid ung) vill jag ha vätska med mig. Är det löjligt varmt
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 06:36tror att denna diskussion kommer ta vägen åt samma håll som exempelvis diskussionerna "var går gränsen mellan jogging och löpning" och "framfotalöpning (eller inte)?", etc. Man kan här fylla på med oändligt många trådar/diskussioner.
Så: var och en blir
tror att denna diskussion kommer ta vägen åt samma håll som exempelvis diskussionerna "var går gränsen mellan jogging och löpning" och "framfotalöpning (eller inte)?", etc. Man kan här fylla på med oändligt många trådar/diskussioner.
Så: var och en blir
Quote from Linnea Persson on 13 August 2011, 07:04Fast det är väl lite så det är, man delar med sig av sina egna erfarenheter även om de går emot hänvisningar till biologi (som känns lite diffusa).
Jag har inga argument mer än att det är mina erfarenheter, vetenskapligt befästa genom trial and error met
Fast det är väl lite så det är, man delar med sig av sina egna erfarenheter även om de går emot hänvisningar till biologi (som känns lite diffusa).
Jag har inga argument mer än att det är mina erfarenheter, vetenskapligt befästa genom trial and error met
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 07:18Hänvisningar till biologi som är diffusa: människan klarar sig utan syre i tre minuter (och det betyder inte sedan senast man andades in), utan vatten tre dagar, och utan mat i tre veckor.
"Men om man har jääääääättelite underhudsfett då?" Samma saker gä
Hänvisningar till biologi som är diffusa: människan klarar sig utan syre i tre minuter (och det betyder inte sedan senast man andades in), utan vatten tre dagar, och utan mat i tre veckor.
"Men om man har jääääääättelite underhudsfett då?" Samma saker gä
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 07:40http://hjarnfysik.blogspot.com/2011/07/mycket-vatten-ger-lagre-fart.html
http://hjarnfysik.blogspot.com/2011/07/mycket-vatten-ger-lagre-fart.html
Quote from Linnea Persson on 13 August 2011, 08:04Ja, ungefär så diffust..
Från bloggen enl ovan:
"De nya riktlinjerna säger att man bör begränsa vätskeförlusterna till 2 %. Det varierar mellan individer, men det viktiga är att man ska dricka när man är törstig och det gör man naturligt. Exakta procents
Ja, ungefär så diffust..
Från bloggen enl ovan:
"De nya riktlinjerna säger att man bör begränsa vätskeförlusterna till 2 %. Det varierar mellan individer, men det viktiga är att man ska dricka när man är törstig och det gör man naturligt. Exakta procents
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 08:16För mig uppstår frossan oftast pga överhettning, vilket jag brukar lösa med vatten utvärtes om det finns möjlighet. Bästa sättet är att bada, men att doppa ner huvudet i en sjö eller liknande funkar också hyggligt om vattnet inte är för varmt. Då brukar f
För mig uppstår frossan oftast pga överhettning, vilket jag brukar lösa med vatten utvärtes om det finns möjlighet. Bästa sättet är att bada, men att doppa ner huvudet i en sjö eller liknande funkar också hyggligt om vattnet inte är för varmt. Då brukar f
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 08:30Anders, när du skrev "detta är ren biologi", så var det i själva verket något som du har hittat på alldeles själv?
Anders, när du skrev "detta är ren biologi", så var det i själva verket något som du har hittat på alldeles själv?