Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 08:36@Mimmi Pigg: Jo, den bloggen var ju stenhård naturvetenskap ner till varje komma och punkt. Pschhhh.
@Mimmi Pigg: Jo, den bloggen var ju stenhård naturvetenskap ner till varje komma och punkt. Pschhhh.
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 08:39@Magnus: ren och skär biologi. Men gör gärna om det själv.
PS: Kan du NÅN biologi?
@Magnus: ren och skär biologi. Men gör gärna om det själv.
PS: Kan du NÅN biologi?
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 08:41Okej, urspårning;)
Jag tackar och tar emot era erfarenheter. Idag åker vätskebältet på:-)
Okej, urspårning;)
Jag tackar och tar emot era erfarenheter. Idag åker vätskebältet på:-)
Quote from Linnea Persson on 13 August 2011, 08:41Nej, det skrev jag inte heller, jag skrev bara att det var ung så jag också upplevde det. Orkade inte heller klicka på länkarna till studierna han hänvisade till.
Att människan skulle må bättre om vi följde våra naturliga hunger och törstkänslor borde vä
Nej, det skrev jag inte heller, jag skrev bara att det var ung så jag också upplevde det. Orkade inte heller klicka på länkarna till studierna han hänvisade till.
Att människan skulle må bättre om vi följde våra naturliga hunger och törstkänslor borde vä
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 09:28Hur vet du att du inte fick frossningar pga ÖVERvätskning? Det är är nämligen samma symptom. Folk dricker för mycket, får symptomen som liknar de vid undervätskning, och då dricker de ÄNNU mer, och blir ännu sämre.
Hur vet du att du inte fick frossningar pga ÖVERvätskning? Det är är nämligen samma symptom. Folk dricker för mycket, får symptomen som liknar de vid undervätskning, och då dricker de ÄNNU mer, och blir ännu sämre.
Quote from Linnea Persson on 13 August 2011, 09:42Det vet jag ju inte säkert att det inte var men det känns ganska osannolikt. Jag har räknat på mitt vätskeintag en normal dag vid flera tillfällen och jag kommer sällan upp i mer än en liter utöver maten, ev en kopp kaffe och en kopp te utöver det och på
Det vet jag ju inte säkert att det inte var men det känns ganska osannolikt. Jag har räknat på mitt vätskeintag en normal dag vid flera tillfällen och jag kommer sällan upp i mer än en liter utöver maten, ev en kopp kaffe och en kopp te utöver det och på
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 11:08Om man heter Haile Gebrselassie (som hjärnfysikbloggen hänvisade till) så springer man en mara på drygt 2h, medan om man heter Sune Lunk gör man det på 6h. Det finns också väldigt mycket mer än tidsperspektivet att ta hänsyn till om man jämför en motionär
Om man heter Haile Gebrselassie (som hjärnfysikbloggen hänvisade till) så springer man en mara på drygt 2h, medan om man heter Sune Lunk gör man det på 6h. Det finns också väldigt mycket mer än tidsperspektivet att ta hänsyn till om man jämför en motionär
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 11:44Håller med Henrik om att det inte finns någon generell vätskestrategi. Kanske därför som denna diskussion återuppstår gång på gång och aldrig tycks finna någon lösning.
Om jag är ute och lufsar 20 km i +10 grader med adekvat klädsel behöver jag troligen
Håller med Henrik om att det inte finns någon generell vätskestrategi. Kanske därför som denna diskussion återuppstår gång på gång och aldrig tycks finna någon lösning.
Om jag är ute och lufsar 20 km i +10 grader med adekvat klädsel behöver jag troligen
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 13:10Anders, varför tror du att det är ren och skär biologi att det inte lönar sig att dricka under en 3-timmars aktivitet? Kan du förklara hur du kom fram till denna slutsats?
Anders, varför tror du att det är ren och skär biologi att det inte lönar sig att dricka under en 3-timmars aktivitet? Kan du förklara hur du kom fram till denna slutsats?
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 16:48@Anders: Skulle vilja se dig springandes utan att dricka något i tre timmar på hög ansträngningsnivå. Eller förresten det skulle jag inte vilja se....
@Anders: Skulle vilja se dig springandes utan att dricka något i tre timmar på hög ansträngningsnivå. Eller förresten det skulle jag inte vilja se....