Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hmmm...det blir ju bara bättre! Min teori om det här med Sportdryck, kakor, gel etc tror jag håller hyfsat: bara dyra och onödiga om det inte är tuffa förhållanden (värme, sträcka etc). Och då kan man ju ta ngn "äkta råvara" att äta...

Men, nu har jag få

Pass på nånstans runt halvannan timme eller mer brukar jag vilja ha med lite vatten på. Ofta åker det med vatten på kortare pass av ren slentrian också - som lite snuttefilt om det skulle bli jobbigt.

Extra energi brukar jag bara ha med om på löppass om

Russin eller annan torkad frukt och nötter är perfekt långpassmat. Vill man snitsa till det kan man på hälskosten köpa godisbollar som består av rullad torkad frukt och nötter. Själv undviker jag vitt socker, men annars funkar mandelmassa också. Gel spar

Mandelmassa är bra - jag brukar stanna till vid Rävekärrs kondis och köpa en semla.

Och förlåt Helena, för att svara på din fråga om vatten: jag tar med mig vatten från en mil och över. Typ såhär:

0-10 km inget (om det inte skall vara något med intervaller och det är mycket varmt, då är det inte så dumt med vatten...)
10-20 km vatten
2

Tack!
Skriver ut Fredrikas lista, ramar in, sätter upp på väggen

Vatten har jag med mig på alla lunchpass (8-11km). Dels att dricka, men även att skölja ögon eller mun med. En Perfecta-flaska i var hand funkar fint för mig.
På långpass har jag 2 liters vätskerygga med Vitargo Electrolyte, nån gel och nån energikaka. Ib

sedan beror det på hur lång tid som man är ute.
Lättare att räkna på tid än km.

Ja exakt David, jag tror tumregeln är 1 mazarin/h...

gott.