Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 07:40Mikael har en räv bakom varje öra och skriver med glimten i ögat.
Andra är åt det andra hållet.
Skrev jag i ett inlägg på sidan 2.Jag är okänd, Mikael är okänd, vi alla är okända.
Men några av oss träffas och lär känna varandra - lite.Nu är detta en
Mikael har en räv bakom varje öra och skriver med glimten i ögat.
Andra är åt det andra hållet.
Skrev jag i ett inlägg på sidan 2.
Jag är okänd, Mikael är okänd, vi alla är okända.
Men några av oss träffas och lär känna varandra - lite.
Nu är detta en
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 10:03Det roliga med Funbeat är den kokande & bubblande kittel som uppstår när så många olika människor med så olika erfarenheter sammansmälter i en enda stor smältdegel. Vilken härlig dynamik!
Och alla tokiga långlöpare sen då! För två år sen hade jag aldrig
Det roliga med Funbeat är den kokande & bubblande kittel som uppstår när så många olika människor med så olika erfarenheter sammansmälter i en enda stor smältdegel. Vilken härlig dynamik!
Och alla tokiga långlöpare sen då! För två år sen hade jag aldrig
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 10:09Det är roligast att få mindre hjärna av löpning _och_ alkohol. 😀
Det är roligast att få mindre hjärna av löpning _och_ alkohol. 😀
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 11:09Samtidigt som hjärnan eventuellt krymper pga vätskeförlusten så skapas det nya hjärnceller av löpningen enligt de senaste rönen. Så det går kanske jämt ut?
Samtidigt som hjärnan eventuellt krymper pga vätskeförlusten så skapas det nya hjärnceller av löpningen enligt de senaste rönen. Så det går kanske jämt ut?
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 11:17Vad man sett hittills så beror minskad volym i hjärnan vid vätskebrist på att cellerna blir _mindre_ inte _färre_. De verkar i stor utsträckning åter öka i volym när man återställer vätskebalansen.
Om det stämmer att man får fler hjärnceller av löpning
Vad man sett hittills så beror minskad volym i hjärnan vid vätskebrist på att cellerna blir _mindre_ inte _färre_. De verkar i stor utsträckning åter öka i volym när man återställer vätskebalansen.
Om det stämmer att man får fler hjärnceller av löpning
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 11:19men för att inte kraniet ska explodera måste vi kompensera med att supa rejält?
men för att inte kraniet ska explodera måste vi kompensera med att supa rejält?
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 11:33Kanske, det är nog bäst för att vara på den säkra sidan. Men i vanliga fall dör rätt många hjärnceller av sig själv varje dag. Precis som celler överallt annars i kroppen.
Kanske, det är nog bäst för att vara på den säkra sidan. Men i vanliga fall dör rätt många hjärnceller av sig själv varje dag. Precis som celler överallt annars i kroppen.
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 18:51Nej du K-G, så tråkigt skall jag inte ha det. Jag ser med bävan fram mot att pressa mig igenom ens 21 km malande på asfalt.
Anders L, jag vet jag är lite för känslig för folk som hittar på och inte står för det de sagt tidigare. Jag får försöka lära mig
Nej du K-G, så tråkigt skall jag inte ha det. Jag ser med bävan fram mot att pressa mig igenom ens 21 km malande på asfalt.
Anders L, jag vet jag är lite för känslig för folk som hittar på och inte står för det de sagt tidigare. Jag får försöka lära mig
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 18:53Ingen som hade någon synpunkt på den nedbrytning av kroppens muskelmassa, fettreserver och hjärnvolym som registrerats på flerdagarslöpning (se mina tidigare länkar)? Undrar om man ser samma effekt redan efter 24h eller 48h löpning?
Ingen som hade någon synpunkt på den nedbrytning av kroppens muskelmassa, fettreserver och hjärnvolym som registrerats på flerdagarslöpning (se mina tidigare länkar)? Undrar om man ser samma effekt redan efter 24h eller 48h löpning?
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 19:28Angående dina tidigare länkar så är de sammanfattningar av en föreläsning som en forskare (Schütz) höll 2010, forskningen är om löpare vid TransEurope Footrace är ännu inte publicerad i någon vetenskaplig tidskrift, vad jag kan se. Absolut intressant.
Ma
Angående dina tidigare länkar så är de sammanfattningar av en föreläsning som en forskare (Schütz) höll 2010, forskningen är om löpare vid TransEurope Footrace är ännu inte publicerad i någon vetenskaplig tidskrift, vad jag kan se. Absolut intressant.
Ma