Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVätskeintag vid träning
You need to log in to create posts and topics.

Med tanke på hur olika åsikterna är så känns det som inte under att inte fler bryter ihop helt på loppen

P -> Nu hänger du upp dig på fallrapporterna. Det finns andra studier som har visat samma sak. Det hade vetat om du läst länkarna du har fått. Du kanske ska försöka läsa dem? Här har du hur som helst en studie med 488 fullföljande deltagare. http://www.nc

Förvisso är det högst ovetenskapligt, men jag kan åtminstone inflika att jag dricker betydligt mindre nu än vad jag tidigare gjort och har inte märkt att det påverkar prestationsförmågan negativt.

Att dricka regelbundet snarare än enbart baserat på törs

Puh, det var nog en pärs. 54 olästa inlägg och då var jag senast in igår em.
Till att börja med kan hända att jag dricker för mycket, har aldrig reflekterat över mitt vätskeintag (=vattenintag). Jag tar en klunk när jag är törstig och sedan en när jag kän

?
Man dricker lite innan start och sedan dricker man så ofta som tillfälle ges. Att du troligtvis inte har kommit närmare tävlingscykling än att köra testcykel på din rehab är tyvärr tydligt.

Troll?

Jacob: Så damen i frågan KUNDE ha druckit en liter vatten innan hon gick in i laboratorium och du tycker det är oviktigt i sammanhanget??

MSO

N.P.N.G -> Du bevisade precis att du inte har läst en endaste av de länkar jag lagt in här. Du har inte ens läst det jag skrivit. Du ligger väldigt bra i vikt, om du cyklat länge ligger du till och med något hög

Du har nesten rett. Jeg har bare lest noe

Johan Asperyd -> Jag brukar ge precis samma råd som de du tar upp. Vet man att man får tag i dricka först 30 minuter senare kan man gott dricka någon dl extra. Det är ju inte dl eller ens halvliter åt ett visst håll som orsakar problem. Normal viktnedgång

N.P.N.G -> Du har helt missat poängen om du tror att jag påstår att vätska inte är viktigt.

Det var ikke deg jeg tenkte på, da jeg skrev:

Jeg håper bare at de som er nye og uerfarene med sykling her inne og ikke har begynt å ta signaler fra sin kropp un