Quote from Funbeat user on 3 January 2014, 03:06Jag vet inte, men jag tycker det känns bättre. Överkroppen och armarna vrider sig åt ett håll, benen åt ett annat, men min höft svänger nog inte så mycket. Inte huvudet heller, men där känns det lite opraktiskt att ha en vattensäck.
Men, som sagt, andra t
Jag vet inte, men jag tycker det känns bättre. Överkroppen och armarna vrider sig åt ett håll, benen åt ett annat, men min höft svänger nog inte så mycket. Inte huvudet heller, men där känns det lite opraktiskt att ha en vattensäck.
Men, som sagt, andra t
Quote from Funbeat user on 3 January 2014, 07:35Om priset är viktigt så har Decathlon två billiga vätskeryggsäckar:
http://www.decathlon.se/vatskevaska-medium-fw12-id_8216076.html
http://www.decathlon.se/vatskevaska-stor-hv12-id_8216075.htmlJag har den mindre och den fungerar för mig. Man får inte me
Om priset är viktigt så har Decathlon två billiga vätskeryggsäckar:
http://www.decathlon.se/vatskevaska-medium-fw12-id_8216076.html
http://www.decathlon.se/vatskevaska-stor-hv12-id_8216075.html
Jag har den mindre och den fungerar för mig. Man får inte me
Quote from Funbeat user on 3 January 2014, 08:07Soji,
Jag instämmer med de andra, prova ryggsäcken innan köp och gärna med tänkt packning.
Själv har jag Salomon 5 liters och en Salomon 10+2 liter. Båda är i väst-variant, vilket hittills är det enda som verkligen passat mig. Den dyrare versionen av sam
Soji,
Jag instämmer med de andra, prova ryggsäcken innan köp och gärna med tänkt packning.
Själv har jag Salomon 5 liters och en Salomon 10+2 liter. Båda är i väst-variant, vilket hittills är det enda som verkligen passat mig. Den dyrare versionen av sam
Quote from Funbeat user on 3 January 2014, 10:16Fickor åtkomliga framifrån är vanebildande. Det blir annars klart bökigt om man måste ta av sig ryggan varje gång man vill ta en gel, druvsocker, etc.
Håller med att det är bra att prova i butik om man aldrig sprungit med rygga. Det gäller framförallt i
Fickor åtkomliga framifrån är vanebildande. Det blir annars klart bökigt om man måste ta av sig ryggan varje gång man vill ta en gel, druvsocker, etc.
Håller med att det är bra att prova i butik om man aldrig sprungit med rygga. Det gäller framförallt i
Quote from Funbeat user on 3 January 2014, 12:29" Det blir annars klart bökigt om man måste ta av sig ryggan varje gång man vill ta en gel, druvsocker, etc. "
Exakt. Och är man då riktigt trött så orkar man helt enkelt inte leta fram energipåfyllningen när man som bäst behöver den. Inte förrän man bli
" Det blir annars klart bökigt om man måste ta av sig ryggan varje gång man vill ta en gel, druvsocker, etc. "
Exakt. Och är man då riktigt trött så orkar man helt enkelt inte leta fram energipåfyllningen när man som bäst behöver den. Inte förrän man bli
Quote from Funbeat user on 3 January 2014, 16:53Ja, det bör vara lätt att komma åt bars etc vid löpning, samt enkelt att ta av - sätta på. Flaskorna på framsidan (behövs även om man har vätskeblåsa tycker jag) ska hålla flaskorna på plats (funkar sådär på min Salomon 14 l även om den i övrigt är väldig
Ja, det bör vara lätt att komma åt bars etc vid löpning, samt enkelt att ta av - sätta på. Flaskorna på framsidan (behövs även om man har vätskeblåsa tycker jag) ska hålla flaskorna på plats (funkar sådär på min Salomon 14 l även om den i övrigt är väldig
Quote from Funbeat user on 3 January 2014, 22:41Har en Camelbak Rogue. Rymmer 2 l vätska, plånbok, telefon...inte så mycket mer. Funkar för löpning (senast 2 h idag), men är egentligen en mtbrygga.
Har även en Adidas vätskesystemsväst, med plats för 1,5-2 l vätskeblåsa. Gillar man väststuket är den ok
Har en Camelbak Rogue. Rymmer 2 l vätska, plånbok, telefon...inte så mycket mer. Funkar för löpning (senast 2 h idag), men är egentligen en mtbrygga.
Har även en Adidas vätskesystemsväst, med plats för 1,5-2 l vätskeblåsa. Gillar man väststuket är den ok
Quote from Funbeat user on 4 January 2014, 10:02Jag har aldrig fastnat för att använda vätskeblåsan i min rygga. Svårt att veta hur mycket man dricker (viktigt för mig att vid långa ultror i värme ha grepp på att jag dricker tillräckligt), tar tid att fylla på vid kontrollerna, och tid att diska ren. F
Jag har aldrig fastnat för att använda vätskeblåsan i min rygga. Svårt att veta hur mycket man dricker (viktigt för mig att vid långa ultror i värme ha grepp på att jag dricker tillräckligt), tar tid att fylla på vid kontrollerna, och tid att diska ren. F
Quote from Funbeat user on 5 January 2014, 12:46Jag är jättenöjd än sålänge med min Camelbak XCT, dock skulle jag nog gilla lite med packutrymme för längre turer, för större kläder etc. Den håller bra, och känns kvalitetsmässig rakt igenom. Inte mycket skump, även med halvfylld blåsa.
Jag är jättenöjd än sålänge med min Camelbak XCT, dock skulle jag nog gilla lite med packutrymme för längre turer, för större kläder etc. Den håller bra, och känns kvalitetsmässig rakt igenom. Inte mycket skump, även med halvfylld blåsa.
Quote from Funbeat user on 5 January 2014, 19:18Camelbak Octane 18X 3 liter är flexibel och mycket användbar men man blir oerhört trött på remmarna som är för tunna så att de glider i spännena. Man måste därför knyta dem i rätta längder och då kan man följdaktligen inte justera passformen under löpning
Camelbak Octane 18X 3 liter är flexibel och mycket användbar men man blir oerhört trött på remmarna som är för tunna så att de glider i spännena. Man måste därför knyta dem i rätta längder och då kan man följdaktligen inte justera passformen under löpning