Quote from Funbeat user on 12 January 2014, 21:57Har provat en del ryggor och än har ingen slagit Salomon Advanced hydro skin 11L. Helt perfekt för långpass och terränglöpning! Har testat många med vätskeblåsa på ryggen och det är inget jag skulle rekommendera. Har sugit ut luften och testat lite olika
Har provat en del ryggor och än har ingen slagit Salomon Advanced hydro skin 11L. Helt perfekt för långpass och terränglöpning! Har testat många med vätskeblåsa på ryggen och det är inget jag skulle rekommendera. Har sugit ut luften och testat lite olika
Quote from Funbeat user on 13 January 2014, 09:22@Kristoffer, jag är också tok-nöjd med Salomons lösning, sitter fantastiskt bra. Osäker på hur mycket den rymmer dock, har inte använt den som "rygga" hittils, mer som en bra vätskehållare.
@Kristoffer, jag är också tok-nöjd med Salomons lösning, sitter fantastiskt bra. Osäker på hur mycket den rymmer dock, har inte använt den som "rygga" hittils, mer som en bra vätskehållare.
Quote from Funbeat user on 14 January 2014, 15:33Jag kör med Inov 8 RacePro-4. Väldigt nöjd med den. Väldigt bra att vattnet är långt ner vid midjan för att inte påverka tyngdpunkten så mycket. Man får plats med lite smått i förvaringsdelen (typ obligatorisk utrustning för längre traillopp), men fungera
Jag kör med Inov 8 RacePro-4. Väldigt nöjd med den. Väldigt bra att vattnet är långt ner vid midjan för att inte påverka tyngdpunkten så mycket. Man får plats med lite smått i förvaringsdelen (typ obligatorisk utrustning för längre traillopp), men fungera
Quote from Funbeat user on 15 January 2014, 22:10Det är bara blåsor med luft i som låter mycket. Man får vara försiktigt när man fyller på.
Jag köpte en ryggsäck med flaskor på bröstremmarna. Det kändes bra tills jag drack någon deciliter och det började skvalpa. Sedan dess har jag låtit bli den varian
Det är bara blåsor med luft i som låter mycket. Man får vara försiktigt när man fyller på.
Jag köpte en ryggsäck med flaskor på bröstremmarna. Det kändes bra tills jag drack någon deciliter och det började skvalpa. Sedan dess har jag låtit bli den varian
Quote from Funbeat user on 16 January 2014, 07:06Ni som vill undvika skvalp: Vad är det ni stör er på? Är det ljudet eller att det blir någon typ av oönskad rörelse i ryggan på grund av att vattnet rör på sig?
Ni som vill undvika skvalp: Vad är det ni stör er på? Är det ljudet eller att det blir någon typ av oönskad rörelse i ryggan på grund av att vattnet rör på sig?
Quote from Funbeat user on 16 January 2014, 07:21Alla som får skvalp, ni har inte testat att vända upp och ned på blåsan och suga ur luften innan ni stoppar den i ryggan?
Alla som får skvalp, ni har inte testat att vända upp och ned på blåsan och suga ur luften innan ni stoppar den i ryggan?
Quote from Funbeat user on 16 January 2014, 08:03(t+) (t+) Jens Öst!
(t+) (t+) Jens Öst!
Quote from Funbeat user on 16 January 2014, 08:09LK: Lyssnar hellre på fåglarna, vinden & bladen. Eller musik.
+1 JÖ.
LK: Lyssnar hellre på fåglarna, vinden & bladen. Eller musik.
+1 JÖ.
Quote from Funbeat user on 16 January 2014, 09:54Ljudet är det som jag tycker är irriterande (har bara behövt höga andras skvalpande). När vattnet är runt midjan påverkar inte vattenmängden löpningen nämnvärt.
Ljudet är det som jag tycker är irriterande (har bara behövt höga andras skvalpande). När vattnet är runt midjan påverkar inte vattenmängden löpningen nämnvärt.
Quote from Funbeat user on 16 January 2014, 13:58Jag har en Nathan endurance som jag tycker fungerar bra. Det är dock den enda vätskeryggsäck jag haft så jag kan inte jämföra med andra.
Jag har bara använt den på träning och aldrig på tävling. Det är möjligt att jag under en tävling skulle noterat någo
Jag har en Nathan endurance som jag tycker fungerar bra. Det är dock den enda vätskeryggsäck jag haft så jag kan inte jämföra med andra.
Jag har bara använt den på träning och aldrig på tävling. Det är möjligt att jag under en tävling skulle noterat någo