Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har provat en del ryggor och än har ingen slagit Salomon Advanced hydro skin 11L. Helt perfekt för långpass och terränglöpning! Har testat många med vätskeblåsa på ryggen och det är inget jag skulle rekommendera. Har sugit ut luften och testat lite olika

@Kristoffer, jag är också tok-nöjd med Salomons lösning, sitter fantastiskt bra. Osäker på hur mycket den rymmer dock, har inte använt den som "rygga" hittils, mer som en bra vätskehållare.

Jag kör med Inov 8 RacePro-4. Väldigt nöjd med den. Väldigt bra att vattnet är långt ner vid midjan för att inte påverka tyngdpunkten så mycket. Man får plats med lite smått i förvaringsdelen (typ obligatorisk utrustning för längre traillopp), men fungera

Det är bara blåsor med luft i som låter mycket. Man får vara försiktigt när man fyller på.

Jag köpte en ryggsäck med flaskor på bröstremmarna. Det kändes bra tills jag drack någon deciliter och det började skvalpa. Sedan dess har jag låtit bli den varian

Ni som vill undvika skvalp: Vad är det ni stör er på? Är det ljudet eller att det blir någon typ av oönskad rörelse i ryggan på grund av att vattnet rör på sig?

Alla som får skvalp, ni har inte testat att vända upp och ned på blåsan och suga ur luften innan ni stoppar den i ryggan?

(t+) (t+) Jens Öst!

LK: Lyssnar hellre på fåglarna, vinden & bladen. Eller musik.

+1 JÖ.

Ljudet är det som jag tycker är irriterande (har bara behövt höga andras skvalpande). När vattnet är runt midjan påverkar inte vattenmängden löpningen nämnvärt.

Jag har en Nathan endurance som jag tycker fungerar bra. Det är dock den enda vätskeryggsäck jag haft så jag kan inte jämföra med andra.
Jag har bara använt den på träning och aldrig på tävling. Det är möjligt att jag under en tävling skulle noterat någo