Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVätternrundan 2014 - 1750:- för c …
You need to log in to create posts and topics.

Nu kan inte jag vara tyst längre.
Ni i Fredrikshof som anser er så säkerhetsmedvetna och rediga, vet ni om hur mycket trubbel ni ställer till för alla andra som cyklar på samma vägar som ni??
Det är inte er förtjänst att det inte hänt er något, det är era

Man undrar ju Jonas om det var klungorna eller din attityd till Stockholmare rent generellt som gör dig så irriterad.

Om man vill begränsa antalet officiella klungor så räcker det med att ha begränsningsregler, att öka på anmälningsavgiften känns bara ko

@Jonas: Tråkigt om du har haft dålig erfarenhet av Hofvet på Vätternrundan! Vi påminner ständigt både ledare och deltagare om vikten av att köra säkert i våra mastergrupper. Det gäller vid omkörningar, när det smalnar av, vid svängar etc. Förutsägbarhet,

Fullständigt logiskt att organisationen bakom "En Svensk Klas..." höjer priserna så drastiskt för VR. Det kostar mycket att bekosta jurister som ska stämma alla initiativ med klassiker i namnet. Se vidare på http://bit.ly/1auofsw

Jag vågar inte skriva u

Kanske dags att syna organisationen för Vätternrundan och en svensk klassiker. Allså bolagen, antal anställda, lönenivåer, engagemang för VD etc.
Hur många (och dyra) munnar finns det att mätta där? Därmed inte sagt att det är fel att tjäna pengar, det s

Tyvärr, jag skriver tyvärr, så delar jag till del Jonas uppfattning om den ”Röda faran”

Naturligtvis finns det en och annan som sköter detta på ett snyggt, bra och trevligt sätt. Men likt vad Jonas skriver så har denna 08-klubb inte profilerat sig som de

Efter att ha cyklat HVR i helgen så kan jag förstå varför utomstående uppfattar oss som "den röda faran" ... ibland cyklar vi ärligt talat sådärbra...

Jag tycker det finns olika problem i det här..

1: Nej, bara för att vi vill cykla fort så vill vi int

Utan att döma i övrigt så är det intressant när man läser en cyklist konstatera "ibland kör vi om med för små marginaler, så är det bara". Uppfattar att du inte stödjer beteendet men måste ändå skriva: jakten på en given snitthastighet i ett motionslopp ä

Det är ett beteende som ingen i klubben stödjer såklart, skulle jag vilja påstå. Men jag vore ju korkad om jag skulle förneka att det sker, för det sker. Och det är inte bara "den röda faran" som låter det ske, det sker även när andra snabbgrupper gör omk

Sen är det skillnad på att inte stödja och att motverka. Genom handlingar, genom attityder och genom diskussioner. Men min observation var allmän och inte riktad mot någon specifik klubb eller landsända. Jag tänker att det vore gynnsamt för klimatet vid s