Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVätternrundan 300km
You need to log in to create posts and topics.

Pierre: precis så! Man bara kollar bakåt och sen wtf - så har man 10 pers bakom sig. Då är det bara att dra nån minut till, sen gå åt sidan och veva fram nästa, och lägga sig sist =)

Bra jobbat!

Tar det som en komplimang att man är duktig =)

>Per Pettersson - Ja just det, nu kommer jag ihåg! Ni hade ett rysligt tempo som jag inte grejade i uppförsbackarna! 🙁 Hur länge hängde du kvar i klungan? Jag tyckte att de var lite arroganta och hade dålig kommunikation i den klungan (folk framför strun

Joakim - Exakt det håller jag med om. Jag tappade den klungan i en tuff uppförsbacke på väg ut ur Jönköping men hittade ett fantastiskt gäng efter ett par mil ensam. Vi var bara 4st men oerhört hjälpsamma och mycket bra kommunikation.

Jag fick två tips inför loppet som visade sig vara riktigt bra tips. Dom flesta här kanske vet om dessa tips men för er som inte vet om dessa så kommer dom här:

1. Cykla ej med kalsonger under cykelbyxorna! Detta uppmärksammades en timme innan VR av att

Du har inte läst igenom cykelgruppens trådar med andra ord!

Man kan inte hänga med i allt som sägs här på Funbeat 😉

" 1. Cykla ej med kalsonger under cykelbyxorna! "
Jag cyklar alltid med kalsonger under cykelbyxorna - känns bättre.
Har aldrig haft problem med det - inte under vätternrundan heller.
Man får testa sig fram till vad som känns bäst och måste inte följa
all

jag skulle inte chansa! jag tror ingen önskar babianarsle

Det där med att öppna barsen (stavas det så?) är det bra tips. Nästa steg är att ta ut dom ur pappret å kasta pappret innan.

Igår testade jag att skära dom i tuggvänliga bitar, bara stoppa ned handen i ramväskan ta en bit och stoppa i munnen. Slapp momen