Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVätternrundan 300km
You need to log in to create posts and topics.

Jag funderar på vad som är den stora nackdelen med att inte ha kallingar under tightsen....och varför man kör med cykeltights om man ändå har något lager vanliga kläder under (måste vara för att man vill se proffsig ut).

En liten allmän fråga, kanske av den mer gnällande sorten men ändå 😉

Jag cyklade VR för första gången i år. Jag och polaren höll ihop trots att han kroknade och vi fick sänka tempot. Efter att man svängde av rv 50 efter Hammarsundet och kom in på de min

Håller med. De där som vrålar "håll höger" hela tiden skapar dålig stämning. Rätt många vrålar även när det är helt uppenbart att de som är framför inte har en rimlig möjlighet att flytta sig. Om det är så viktigt att komma fram kan man man köra på ett le

Vi körde med "Kommer vänster" som information till dem framför, det kan ju inte vara kul att kolla bakåt hela tiden för att se att man inte är i vägen för någon. Omkörningar får ske när det finns plats.

Om du snittade 35 blev du ju inte omkörd av speciellt många?

När vi körde om sa (skrek) vi ( team Antil) håll till höger. De är svårt att låta vänlig även om vi försökte. Men jag tycker de är bra att dom snabbare cyklisterna varnar att dom kommer bakifr

Man får ta det för vad det är. Det är ingen som ropar för att vara otrevlig.

"Håll höger!!!" låter måhända särskilt sympatiskt, men det viktigaste är att göra sig hörd. Däremot tycker jag - vilket jag försökte göra - att man även kan vråla ett "tack!" nä

Det var några som var lite trötta, och låg mer vid mittsträcket än till höger, trots att det var tomt till höger om dom. Då vet man aldrig hur krokiga de är, de kan ju vingla mer åt vänster.

Och jag som var nöjd med att ta mig runt. Det här är sjukt imponerande!!! 🙂

http://svtplay.se/v/2049322/andreas_linden_gjorde_superklassiker_pa_under_20_timmar

Kalle: Kanske var otydlig. Vi snittade fram tills vi fick släppa gruppen, eftersom min kompis kroknade totalt och jag inte ville dra från honom. Därefter var snittet lägre.

Jag förstår också att det kan vara svårt att låta trevlig när man vill varna, me

Tyvärr Stefan så är cyklister som folk är mest. Vissa är snälla och hänsynsfulla, andra är egon som ska fram oavsett.