Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 09:12Fricamparna?
Fricamparna?
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 09:14Ähh, det är ShimaNO som håller på med fiske och golf.
Ähh, det är ShimaNO som håller på med fiske och golf.
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 09:32😀
😀
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 09:36+/- ett par hundra gram på en växelgrupp har inte så stor betydelse nu för tiden eftersom dom finare växelgrupperna oftast hamnar på mkt lätta ramar med även i övrigt lätta komponenter.
En tävlings-cykel måste ändå väga 6,8 kg..>P; Hur bra en växelgrup
+/- ett par hundra gram på en växelgrupp har inte så stor betydelse nu för tiden eftersom dom finare växelgrupperna oftast hamnar på mkt lätta ramar med även i övrigt lätta komponenter.
En tävlings-cykel måste ändå väga 6,8 kg..
>P; Hur bra en växelgrup
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 09:45Ja, Di2 fungerar bra på tempocyklar.
Jag kör med friktionsspakar för en struntsumma, som också fungerar klanderfritt.
Ja, Di2 fungerar bra på tempocyklar.
Jag kör med friktionsspakar för en struntsumma, som också fungerar klanderfritt.
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 11:27Att växlarna inte håller pga att jag behandlar systemet felaktigt tror jag inte på, faktum är att min far har haft precis samma fel på sin cykel med samma växelsystem. Tror mer på att man får vad man betalar för!!
Om man skulle byta till campa, vad skull
Att växlarna inte håller pga att jag behandlar systemet felaktigt tror jag inte på, faktum är att min far har haft precis samma fel på sin cykel med samma växelsystem. Tror mer på att man får vad man betalar för!!
Om man skulle byta till campa, vad skull
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 12:37Athena eller Chorus
http://www.merlincycles.co.uk/ om du mekar själv
Athena eller Chorus
http://www.merlincycles.co.uk/ om du mekar själv
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 13:24precis samma fel kan ju också vara precis samma handhavandefel ligger kanske i släkten 🙂
precis samma fel kan ju också vara precis samma handhavandefel ligger kanske i släkten 🙂
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 13:47I första hand skulle jag nog ifrågasätta din lokala handlare som inte lyckats lösa problemet!
I första hand skulle jag nog ifrågasätta din lokala handlare som inte lyckats lösa problemet!
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 14:07Ett problem skulle kunna vara att växelviren har varit för spänd förhållande stoppskruvens inställning för framväxelns ytterläge. Detta parat med starka nypor som pressar upp kjedjan på stora kakan förkortar antagligen växelhandtagets livslängd avsevärt.
Ett problem skulle kunna vara att växelviren har varit för spänd förhållande stoppskruvens inställning för framväxelns ytterläge. Detta parat med starka nypor som pressar upp kjedjan på stora kakan förkortar antagligen växelhandtagets livslängd avsevärt.