Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 14:11"att göra en 11-delad grupp är knappast ngn större bedrift"
upp upp upp, nu tar vi det lite lugnt och här kommer dödstöten av alla argument 😉 Bara att torka i sig.
http://www.youtube.com/watch?v=ll7rWiY5obI&feature=related
Vänligen
P.
"att göra en 11-delad grupp är knappast ngn större bedrift"
upp upp upp, nu tar vi det lite lugnt och här kommer dödstöten av alla argument 😉 Bara att torka i sig.
http://www.youtube.com/watch?v=ll7rWiY5obI&feature=related
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 14:40Shimanos wirar har en lång historia av töjning i bagaget.
Då sträcker meken wiren i preventivt syfte.
Shimanos wirar har en lång historia av töjning i bagaget.
Då sträcker meken wiren i preventivt syfte.
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 14:55Den dag Campa uppfinner en töjningsfri vajer kommer hela världens mekanikkonstruktörer att falla på knä och kyssa deras små italienska fötter, det är nämligen fysikaliskt omöjligt.
Den dag Campa uppfinner en töjningsfri vajer kommer hela världens mekanikkonstruktörer att falla på knä och kyssa deras små italienska fötter, det är nämligen fysikaliskt omöjligt.
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 15:10Men det går att reducera
Men det går att reducera
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 15:31Har liknande på min cykel med Shimano 105, när problemet uppstår så skall du göra göra en "uppväxling" till stora kransen trots att kedjan redan ligger där( dvs för bromshandtaget åt sidan som om du skall växla upp). Sedan funkar det att växla ner som van
Har liknande på min cykel med Shimano 105, när problemet uppstår så skall du göra göra en "uppväxling" till stora kransen trots att kedjan redan ligger där( dvs för bromshandtaget åt sidan som om du skall växla upp). Sedan funkar det att växla ner som van
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 16:32Nog för att jag föredrar Campa som vissa andra men dina växlar är i grunden inte dåliga, jag tror det är en justeringsfråga. Gå in på You Tube och sök på t.ex gear adjustment shimano eller något sånt så hittar du säkert en bra instruktionsvideo. Annars lä
Nog för att jag föredrar Campa som vissa andra men dina växlar är i grunden inte dåliga, jag tror det är en justeringsfråga. Gå in på You Tube och sök på t.ex gear adjustment shimano eller något sånt så hittar du säkert en bra instruktionsvideo. Annars lä
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 18:58Handhavande fel?? Rolig liten tomte du!!!
Tror inte det hjälper å byta service ställe litar och vet att han gör ett grymt jobb!! utan mer på Fp Davids teori om vajrarna. Då jag helt plötsligt inte kan växla ner låter detta som en trolig orsak. Ska kolla m
Handhavande fel?? Rolig liten tomte du!!!
Tror inte det hjälper å byta service ställe litar och vet att han gör ett grymt jobb!! utan mer på Fp Davids teori om vajrarna. Då jag helt plötsligt inte kan växla ner låter detta som en trolig orsak. Ska kolla m
Quote from Camilla Höög on 8 August 2010, 19:42Testa att justera växlarna så ser du om det är wirarna som töjt sig. Då bör det lösa problemet. Tar lite tid första gången, men nästa gång går det snabbt och är väldigt lätt.
Testa att justera växlarna så ser du om det är wirarna som töjt sig. Då bör det lösa problemet. Tar lite tid första gången, men nästa gång går det snabbt och är väldigt lätt.
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 19:51Sedan kan det vara skit i höljena.
Sedan kan det vara skit i höljena.
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 19:52Eller för tight/slitet hölje. Det korta höljet som sitter just vid bakväxeln slits fort, det är ofta även väldigt kort.
Eller för tight/slitet hölje. Det korta höljet som sitter just vid bakväxeln slits fort, det är ofta även väldigt kort.