Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVäxlar pajade IGEN!
You need to log in to create posts and topics.

Njae... jag köper inte att 105:an är så dålig så att det inte går att lösa problemet utan att byta märke. 105 räcker gott och väl för flertalet cyklister.

Det är för att du inte mekar själv och slipper betala för servicen.

105 har funkat helt OK för mig i 3 säsonger. Finns säkert bättre o sämre. Känner dock att kravbilden ökar vartefter man cyklar mer så visst kommer det uppgraderas vartefter. Och DÅ kommer funktion ha större prio än pris. Sen får man se vad det blir

Pratar du med mig, David, så gör jag merparten av mekandet på egen hand eller betalar för den för egna pengar.

Hej Christian!

Jag har också 105, och har fått ett handtag utbytt, tror jag hade samma problem som du. När jag skulle gå från lilla till stora klingan fram, så gick kedjan upp när jag tryckte in växelhandtaget, för att sedan åka tillbaks till lilla igen

ja precis samma fel som jag, handlaren jag lämnar till sa att shimano hade problem med handtagen. tror dock att han satte dit ett likadant igen.. så därav kanske problemen återkommer. Ska kolla med honom imon så får vi se vad han råder mig till
Håller med

Woooouuuupppssi!

Betala för service?
Antingen är jag bra bortskämd eller så har jag nog haft tur. För jag har aldrig betalat för service av mina cyklar om jag gått till cykelhandlaren där jag köpt cykeln. Likaså har min far, bror eller mina kompisar som cyklar inte heller

Jag glömde visst en sak.

Varför ska det alltid bli pajkastning mellan Shimano och Campagnolo? Varför får aldrig Sram vara med? Nej just det, det är för att Sram är bättre än båda dessa märken 😉

Skämt åsido, det är alldeles för många trådar som förstörs

Nikon = Campa
Canon = Shimano

Och sedan har vi Leica (det jag använder).

Leica = ?

Vet jag inte.

Men jag vet att IFK är bättre än GAIS.