Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 16:01Ditt resonemang i sig är ju korrekt... men rent teoretiskt så är halv storm faktiskt "(20,8 – 24,4 m/s)" ... sorry..
Ditt resonemang i sig är ju korrekt... men rent teoretiskt så är halv storm faktiskt "(20,8 – 24,4 m/s)" ... sorry..
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 16:02All vind som är emot mig är hård
All vind som är emot mig är hård
Quote from Rasmus Olsson on 13 March 2012, 16:06Är ologiskt att nåt som heter 50% egentligen är 80%.
Är ologiskt att nåt som heter 50% egentligen är 80%.
Quote from ellen olsson on 13 March 2012, 16:08Det må så vara, men när det finns en vedertagen definition så får man hålla sig till den om man vill diskutera med andra och bli förstådd.
Det må så vara, men när det finns en vedertagen definition så får man hålla sig till den om man vill diskutera med andra och bli förstådd.
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 16:09Helt förvirrat är det inte, Bruse, luftmotståndet har ju inte ett linjärt förhållande till hastigheten så en dubbling av vindhastigheten innebär en fyrdubbling i energi...
Det stämmer ungefär med de siffrorna som ni skrivit för "storm" och "halv storm".
Helt förvirrat är det inte, Bruse, luftmotståndet har ju inte ett linjärt förhållande till hastigheten så en dubbling av vindhastigheten innebär en fyrdubbling i energi...
Det stämmer ungefär med de siffrorna som ni skrivit för "storm" och "halv storm".
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 16:39Oavsett så tror jag alla kan hålla med om att både hård och halv storm är mycket otrevligt att cykla i...
Jag tycker allt från 5-6 m/s och uppåt är ganska kännbart när man cyklar..
Oavsett så tror jag alla kan hålla med om att både hård och halv storm är mycket otrevligt att cykla i...
Jag tycker allt från 5-6 m/s och uppåt är ganska kännbart när man cyklar..
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 16:41Bra. Ett konkret exempel. Tack 🙂
Bra. Ett konkret exempel. Tack 🙂
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 17:095-6 m/s känns, 8-9 är jobbigt 11 och över så börjar jag fundera på att ställa in.
5-6 m/s känns, 8-9 är jobbigt 11 och över så börjar jag fundera på att ställa in.
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 17:11och var bor du?
och var bor du?
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 17:18Jag bor i Kungsbacka.
Jag bor i Kungsbacka.