Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad behöver jag träna?
You need to log in to create posts and topics.

David, är det inte i princip ett maxpulstest som du rekommenderar att utföra när man ska "ta i så att man spyr"? För det borde väl vara samma procedur för att hitta "Borg 20" som att få fram maxpulsen?

Vissa tycker ju att man inte behöver pulsen om man

Efter att ha läst inläggen och TS repliker recyklar jag en del av mitt inlägg som en direkt fråga till TS:
"Det mentala - tror du på att njuta av trötthet? Är din drivkraft tillräckligt stor för att delvis lämna det du kallar lustlöpning?"

Ja, men alldeles för många har inte testat sina gränser eller vet hur det kan kännas när man tar i max. En uppkastning är mer mätbar än en känsla.

Fruktansvärt fånigt att behöva mäta ansträngning i spyor..

Man behöver nog inte ta i tills man spyr men för att få utväxling i träningen behöver man lämna sin komfortzon och det ganska så rejält. Vetskapen om hur man gör det, var de egna gränserna går, och hur man klarar ut det är speciellt viktigt när man tränar

Jag skulle vilja säga att "ta i tills du spyr" är lite av ett talesätt och inte nödvändigtvis behöver betyda att man verkligen får upp nåt.

Sen tror jag du missuppfattat den där maxövningen. Den är inte till för att träna något utan snarare att få reda p

Ert engagemang värmer verkligen. Tack! (L)

Som svar till Lars så vill jag säga ja på både frågorna.

Tro det eller ej men jag har tränat mig till spykänslor förr, fast inte i löpning utan i bl a boxning. Nog kunde jag förnimma en viss njutningskänsla i

Härligt Sylvia! Skulle vara kul om du uppdaterade erfarenheterna av din satsning i denna tråd med jämna eller ojämna mellanrum.

Lycka till!

Tack Lars! 🙂

Jag kan inte lova att jag uppdaterar mina eventuella erfarenheter i tråden. Detta av den enkla anledningen att jag inte alls kan tänka mig att någon skulle vara intresserad av vad jag pysslar med.

Klart är dock att jag idag har börjat gre

Jag är intresserad 🙂 Du tränar mer än jag gör idag och då kan det ju vara kul att få höra om dina erfarenheter från de råd du fått.

Lycka till (t+)