Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad behöver jag träna?
You need to log in to create posts and topics.

Ja, eftersom du troligtvis inte tar i tillräckligt mycket när du ska. Det gör ganska ont att bli snabb.

Fast, Mikael, jag har tolkat Dig som att det här med pulszoner bara är blaha blaha? Varför behöver jag då veta min maxpuls och dessutom få fram den genom att spy?

David, Du har säkert rätt att jag inte tar i ordentligt, att jag klarar mer än jag tror, m

Om du vänder på ditt resonemang så vad blir svaret då?
Du har tränat i många år och borde ha lärt dig vad som fodras för att bli snabbare i ditt fall.
Om inte så vad är det som du inte har testat ännu?

Sylvia: Nej jag sa inget om att du skrivit din maxpuls, men du skrev din vilopuls och sen sa du att alla borde veta att den är genetisk och irrelevant. Men OK nog om det. Kör några conconi och se hur det känns. Du behöver inte spy, med få typ2:or och lågt

När jag tränar med mina mentorer så talar vi termerna "80% av max", "halv belastning", "ett snäpp under mjölksyra" etc. Då förhåller jag mig till vad jag lärt mig om mitt max och om min mjölksyratröskel .Ett pulsband tllför ingenting i den kalkylen, tvärt

Jodå, jag vet i teorin vad som behövs för att bli snabbare. Inte någonstans har jag hört eller läst, för utom Dina råd David, att den träningen innebär att spy. Så, svaret på Din fråga bör då vara - jag har inte testat att spy än. Du rekommenderar det all

Mikael, jag tränar helt ensam och har skött min egen löpträning i fem år. (Kanske därför jag inte utvecklas?) Jag kan tyvärr inte se vad jag hade vunnit på att lära mig att spy eftersom jag tränar ensam och inte har hjälp av någon.

Ja, för att du någon gång ska veta var gränsen är.

Jag vet inte var du har fått att du ska göra det på alla pass. Om du inte har ett kort minne.

Återigen, varför behöver jag veta "var gränsen går"? Förlåt om jag verkar trög, men jag förstår verkligen inte. Vad vinner jag på att veta det? Ska jag använda den vetskapen på tävling sen, menar Du?

Ja, men då borde du ju redan veta hur hårt du ska ta i på intervallerna.